Telenor Danmark har påbegyndt en omfattende udskiftning af teleselskabets it-systemer, som samtidig vil betyde en større transformation af hele Telenor.
Til at levere de platforme, som skal gøre Telenor i stand til fremover i endnu højere grad at skabe uovertrufne kundeoplevelser, har selskabet valgt CSG, som leverer cloudbaserede Software-as-a-Service-platforme til teleselskaber over hele verden.
Dermed erstatter Telenor en skræddersyet og relativt kompleks it-løsning med et standardsystem i topklasse og ambitiøse roadmaps, som betyder, at selskabet i endnu højere grad end tidligere kan integrere og drage nytte af nye løsninger og teknologier.
Sådan skriver Telenor selv i en pressemeddelelse.
”Med CSG’s løsning får vi mange af de kritiske funktioner, som gør det muligt at tage vores digitale kundeoplevelser til næste niveau. (...) Når CSG's platforme er implementeret bliver det kort sagt endnu nemmere både at være kunde, medarbejder og samarbejdspartner hos Telenor,” siger Lars Thomsen, CEO i Telenor Danmark, og fortsætter:
”Særligt spændende bliver arbejdet med kundeoplevelsen. Det kommer til at blive langt nemmere for vores medarbejdere at servicere kunderne, og kunstig intelligens vil gøre os i stand til at arbejde mere proaktivt og systematisk med at identificere udfordringer, så vi kan tage hånd om dem, inden kunderne når at kontakte os. Det er bare én af de mange mere målrettede og relevante services, som vi glæder os til at kunne præsentere kunderne for.”
Et nyt og stærkere Telenor
Efter fire år med stærke resultater står Telenor på et solidt økonomisk fundament til at håndtere den transformation, som det strategiske partnerskab samtidig indvarsler.
”Hvis vi også i fremtiden vil have en hurtig og sikker digital infrastruktur og digitale løsninger i verdensklasse til glæde for forbrugere og erhvervsliv, skal vi turde tænke meget af det, vi ellers gør godt i dag, anderledes,” lyder det fra Lars Thomsen, der efterfølgende runder af:
"Med CSG’s løsning vil vi kunne arbejde langt mere effektivt og fleksibelt end tidligere, så det, der i dag er hele projekter, vil blive til opgaver. Dermed bliver de nye it-platforme en anledning til at gentænke vores interne processer og organisering og en løftestang til at bygge et nyt og stærkere Telenor. Forandring er en helt nødvendig del af vores vækststrategi."
Telenor forventer, at CSG’s platforme vil være fuldt implementeret i 2026.