Nyheder24.dk
Forside Nyheder Tesla slået af tronen: Nyt bilmærke tager førerpositionen i Danmark

Tesla slået af tronen: Nyt bilmærke tager førerpositionen i Danmark

Tesla slået af tronen: Nyt bilmærke tager førerpositionen i Danmark
Foto: Shutterstock

Danskerne vælger i stigende grad elbiler – et mærke skiller sig ud

Lige nu læser andre

Elbiler dominerede i 2024 det danske bilmarked, hvor mere end halvdelen af de solgte biler havde et elektrisk drivsystem.

Med voksende fokus på grøn omstilling og attraktive garantipakker har mange bilmærker gjort sig bemærket – men ét navn har markeret sig særligt stærkt.

FDM skriver da også, at det nu er over halvdelen af danske biler, der er eldrevne.

Elbiler på danske veje

Det er især de elektriske SUV’er og mellemklassebiler, der har trukket opmærksomhed.

Læs også

Populære modeller som ID.3 og ID.4 har vist sig at være favoritter blandt købere, og firmabilsegmentet har også set en elektrisk revolution med introduktionen af nye premiumsedaner og stationcars.

ID.7 og ID. Buzz tiltrækker nye købere

Den elektriske sedan ID.7 har vundet stort i firmabilsegmentet, mens ID. Buzz har sat sig på markedet for familiebiler med sin fleksible indretning og plads til op til syv personer.

Begge modeller har tiltrukket bilister med fokus på både bæredygtighed og funktionalitet.

Volkswagen i førerposition

Volkswagen endte året som Danmarks mest solgte bilmærke med hele 20.020 indregistrerede biler og en markedsandel på 11,6 %.

Over 60 % af deres solgte biler var elbiler, og især ID.-modellerne har sikret mærket en solid førerposition.

Med deres satsning på elektrisk mobilitet og en 5-årig garanti på alle ID.-modeller ser mærket ud til at fastholde sin popularitet.

I 2025 planlægger Volkswagen at udvide sortimentet yderligere med nye elektriske minibilmodeller, skræddersyet til det danske marked.

Elbilernes fremmarch ser ud til at fortsætte – med Volkswagen som en nøglespiller i udviklingen.

Læs også

Ads by MGDK