64-årige Thorkil Jensen har gjort som utallige danskere og købt julegaver online i år.
Men for Thorkil blev jagten på den perfekte julegave til konen mere kompliceret end forventet og resulterede i en lang rejse.
Det fortæller han til B.T.
Den 24. november købte Thorkil Jensen sin kones julegave online med levering til deres hjem i det sydlige Aalborg.
Allerede dagen efter blev han informeret via mail fra PostNord om, at pakken var på vej. Forbløffende nok modtog Thorkil Jensen først fem dage senere besked om, at pakkeposten havde forsøgt levering, men ingen var hjemme.
Men den køber Thorkil Jensen ikke:
“Vi har en dørklokke med videoovervågning, og den har ikke været aktiveret. Så hvis de virkelig har forsøgt at levere pakken, så har de ikke været det rigtige sted”, siger han.
PostNord skrev derefter, at Thorkil Jensen kunne hente pakken i en SuperBrugsen, der ligger ni kilometer fra hans hjem.
En hurtig søgning viste dog, at der inden for to kilometers afstand fra hans adresse, var hele seks afhentningssteder, som PostNord kunne have benyttet sig af for at imødekomme Thorkil.
Han udtrykker forargelse over situationen og konstaterer, at han endte med at køre 18 kilometer og bruge 45 minutter på at hente julegaven, hvilket for ham underminerer fordelen ved online shopping.
PostNord beklager og påstår, at der var forsøgt levering ved Thorkil Jensens adresse, men en manuel sorteringsfejl sendte pakken til den forkerte pakkeshop:
“Det er svært fuldstændigt at undgå enkelte menneskelige fejl, når vi hver dag er ude med mange hundredtusind pakker, men det ændrer ikke på den dårlige oplevelse, som vi beklager mange gange”, lyder meldingen fra fragtfirmaet ifølge B.T.