Når årsskiftet melder sin ankomst kan YouSee-kunder frem til prisstigninger.
Teleselskabet har derfor sendt mails ud til kunderne for at informere om, hvordan denne ændring vil påvirke dem personligt.
Denne besked har fremkaldt intense følelsesmæssige reaktioner, skriver B.T.
På Trustpilot og YouSees officielle hjemmeside kan man observere, at de planlagte ændringer ikke modtages positivt af kunderne.
Flere kunder har endda udtrykt, at de har i sinde at vinke farvel til teleselskabet.
YouSee er klar over, at situationen ikke er ideel, men fra selskabets perspektiv er prisstigningen nødvendig.
Thomas Rekling, der er presseansvarlig hos Nuuday, som YouSee er en del af, forklarer ifølge B.T. følgende:
“Vores kunder har forskellige produkter, der løbende prisjusteres for at afspejle de omkostninger, vi har til for eksempel indholds- og netværksleverandører.”
Han påpeger, at prisstigningerne er nødvendige, da de øgede omkostninger fra indholds- og netværksleverandører skal dækkes.
I september blev det meddelt, at prisstigningerne ville variere fra 20 til 50 kroner om måneden.
Priserne for faste tv-pakker vil stige med mellem 20 og 40 kroner om måneden, mens ‘Bland selv’-pakker vil stige med mellem 30 og 50 kroner om måneden.
Størrelsen af prisstigningen afhænger af mængden af inkluderet indhold, med mindst indhold oplevende de mindste stigninger og mest indhold de største stigninger.