Tjek straks din e-Boks: Danskere har fået vigtig besked om fejl i vandregning

Nyheder
Foto: Privat
Foto: Privat
Tjek din e-Boks med det samme.

Lige nu læser andre også

Det er altid en god idé at holde øje med sin e-Boks.

Antallet af offentlige og private meddelelser, der sendes til den digitale postkasse, stiger, og de omfatter alt fra skatteoplysninger til fartbøder.

En besked i e-Boks kan dog også indeholde meget andet, og nu kastes der lys over, at en række danskere har betalt en vandregning, der var for høj.

Omkring 10 procent af Morud Vandværks forbrugere modtog onsdag besked om en fejl i deres seneste vandregning.

Forbrugerne er blevet underrettet via både sms og e-Boks om, at de var blevet opkrævet for meget.

Fejlen blev opdaget af Thaya Sinnathurai, der både er kasserer og driftsansvarlig på vandværket.

Han forklarer, at fejlen skyldes en bogføringsteknisk fejl og beroliger forbrugerne med, at det drejer sig om et mindre beløb på 400-500 kroner.

Sådan skriver Fyens.dk.

"Det er noget bogføringsteknisk, der er gået galt. Det drejer sig ikke om ret mange penge. Måske 400-500 kroner. Ikke mere end det," lyder det fra Thaya Sinnathurai.

Da fejlen blev opdaget, handlede han hurtigt og sendte straks besked ud til de berørte forbrugere.

I beskeden står det skrevet, at der ikke er behov for yderligere handling fra forbrugernes side, da de ekstra opkrævede beløb automatisk vil blive refunderet inden for en måned.

Anbefalet til dig