Trist nyt for Føtex

Nyheder
Foto: Shutterstock
Kunderne er ikke helt tilfredse.

Lige nu læser andre også

Supermarkedskæden Føtex har problemer med kundetilfredsheden.

Ifølge en ny undersøgelse fra Loyalty Group har Føtex i 2024 fået en score på blot 49,9 ud af 100 mulige.

Det placerer kæden på en delt sidsteplads sammen med Netto og 365discount.

Sådan skriver B.T.

Undersøgelsen, som tager udgangspunkt i kundernes oplevelser på 26 forskellige områder, viser, at Føtex generelt scorer lavt over hele linjen.

"Vi måler på 10 kæder, og Føtex bliver placeret mellem syvende- og tiendepladsen på alle de 26 områder, vi spørger ind til," forklarer Lars Jepsen, der er researchchef hos Loyalty Group.

Han fremhæver derefter de lave rangeringer på basale produkter som kød og grøntsager samt på delikatesseafdelingen som overraskende.

"Vi strækker os"

En del af udfordringen ser ud til at være relateret til Føtex' brede sortiment, som kræver høj faglig viden hos personalet.

Hvis kunder oplever, at de ansatte ikke kan hjælpe med en problemstilling, giver det god mening, at de ikke scorer topkarakterer på den front.

Hos Salling Group, der står bag Føtex, mener de selv, at de går langt for at levere den gode service:

“Vi strækker os langt for at levere høj service, skabe inspirerende butikker og sortimenter for sammenlagt at tilbyde den bedste indkøbsoplevelse," siger pressekonsulent Christoffer Green Sørensen

Selvom Føtex har ambitioner om at forbedre kundetilfredsheden, peger undersøgelsen på, at de står over for betydelige udfordringer.

Anbefalet til dig