Coca Cola har advaret om, at prisen på deres drikkevarer vil fortsætte med at stige efter et års prisstigninger.
De gennemsnitlige salgspriser for virksomhedens drinks - som også inkluderer Fanta, Innocent smoothies og Sprite - steg med 12 procent i 2021, ifølge deres seneste handelsopdatering.
Disse prisstigninger var blevet implementeret mod slutningen af året, og kom på trods af positive resultater, der viste, at Colas omsætning steg 7% til $10,1 milliarder i perioden oktober-december. Det skriver Mirror.
Men Coca Cola-fans vil fortsætte med at mærke stigningen i år takket være inflationen, ifølge administrerende direktør James Quincey, der sagde i tirsdagens rapport, at der "vil være prisstigninger over hele verden i 2023" på virksomhedens mærker.
Nogle gode nyheder kan dog være i horisonten, da han forudsagde, at inflationen ville "moderere, efterhånden som vi går gennem året", og "derfor forventer vi, at den hastighed, hvormed priserne vil stige, vil begynde at aftage og blive mere normal" ved udgangen årets.
Han tilføjede, at mens den europæiske økonomi forventedes at undgå en teknisk recession, syntes forbrugernes efterspørgsel i regionen at blive mildere, og foreslog, at dette "sandsynligvis ville fortsætte i resten af året."
De seneste ændringer kommer, efter at Cola-fans blev oprørte i denne uge, da det blev afsløret, at Coca Cola Company havde skrottet det ikoniske Lilt-mærke med øjeblikkelig virkning.
Smagen af den tropiske drik har været på hylderne siden den 14. februar under det nye navn Fanta Pineapple & Grapefruit, der markerer afslutningen på Lilt-mærket efter 48 år.