Trist nyt for Coop 365

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
2023 har været noget af en nedtur for kæden.

Mest læste i dag

Coop 365 Discount var engang Coop-koncernens store håb, der skulle give dem en plads i discountsegmentet i Danmark efter Fakta kollapsede. 

Dog er 2023 en ikke noget at skrive hjem om for kæden, der nu rangerer som den ringeste blandt de danske supermarkedskæder ifølge Loyalty Groups årlige indeks, som baseres på vurderinger fra forbrugere.

Det skriver B.T.

Tilbage i 2022 startede Coop 365 Discount stærkt ud, og på daværende tidspunkt var den placeret i midten af indekset, hvilket var en betydelig forbedring i forhold til sin forgængeren Fakta. 

Men 2023 har været en brutal nedtur, og kæden ligger nu i bunden af indekset. De parametre, der har trukket kæden ned, er især ‘service’ og ‘værdi for pengene’.

“Det er super trist for Coop. Coop 365 skulle være kæden, der genrejste et discountben, som jo var faldet sammen med Fakta. De har brugt ressourcer og fået den bedste hjælp i forhold til konceptualisering, og derfor er det da super skuffende med den her måling”, siger Mogens Bjerre, der er lektor ved CBS.

Mogens Bjerre mener, at vejen frem for Coop 365 Discount er at fastholde deres position som det bedste tilbud i Coop-koncernen, når det kommer til værdi for pengene. 

Michael Tilsted, som er direktør for Coop 365 Discount, har selv påpeget, at kundernes opfattelse af kæden som ‘det nye Fakta’ kan spille en rolle i de skuffende resultater. 

Han er dog stadig overbevist om, at det vil se bedre ud for Coop 365 Discount i næste års måling.

Anbefalet til dig