Tryg udsender advarsel til samtlige kunder

Nyheder
T. Schneider / Shutterstock.com
T. Schneider / Shutterstock.com
5,3 millioner kunder skal nu tage sig i agt.

Lige nu læser andre også

Svindlere finder hele tiden nye og snedige metoder til at narre uskyldige ofre, og deres metoder bliver stadig mere avancerede.

Hver gang vi tror, vi har lært at undgå de mest udbredte fupnumre, finder de på nye tricks.

Det er nu blevet Tryg-kundernes tur til at være ekstra opmærksomme, da der er falske e-mails i omløb, der forsøger at narre de mere end 5,3 millioner kunder.

Ifølge Tryg selv er det vigtigt, at kunderne tager advarslerne alvorligt og beskytter sig mod de falske e-mails.

"Vi er blevet opmærksomme på, at der er falske emails i omløb, der udgiver sig for at være sendt fra Tryg. Emailen handler om, at modtageren har refusion til gode hos os," skriver Tryg i advarslen, som er udsendt via 'Mit digitale selvforsvar'.

De falske e-mails forsøger at få modtagerne til at tro, at de har penge til gode og opfordrer dem til at klikke på links eller indtaste personlige oplysninger som kort- eller kontooplysninger.

Det er dog en fælde, som de færreste ønsker at falde i.

"Har du modtaget en sådan email, skal vi bede dig om at slette eller ignorere emailen. Du skal under ingen omstændigheder klikke på nogen links eller indtaste kort- eller kontooplysninger," skriver Tryg og fortsætter:

"Der er tale om svindlere udefra, der misbruger Trygs brand i forsøget på at begå økonomisk kriminalitet."

For at undgå at blive offer for svindel, opfordrer Tryg alle deres kunder til at være forsigtige og kontakte dem direkte, hvis de er i tvivl:

"Har du spørgsmål til dette, er du velkommen til at kontakte os på 70112020," skriver de til slut.

Herunder kan du se et eksempel på en falsk mail fra Tryg.

Foto: Mit digitale selvforsvar

Anbefalet til dig