Ung kassemedarbejder overfuset af kunde: Nu tager butikschefen affære

Af: Mie M.B

|

28/12/2023

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Manden er kendt af butikken

Lige nu læser andre også

En bekymrende episode fandt sted i Coop 365 i Vorup, da en ung medarbejder blev overfuset af en kunde, der forlod medarbejderen knust og grædende ved kassen. Moren til den unge medarbejder delte oplevelsen på Facebook, og opslaget har siden fået næsten 300 kommentarer og over 1700 interaktioner. Det skriver Randers Amtsavis.

Episoden fandt sted, da en kunde udtrykte vrede over en prisfejl og opførte sig uforskammet over for den unge medarbejder. Butikschefen, Lone Lauritzen, bekræfter hændelsen og udtrykker sin medfølelse for den påvirkede medarbejder. Hun understreger, at ingen bør være bange for at gå på arbejde, og opfordrer ansatte til at henvende sig til ledelsen, hvis de oplever utryghed i lignende situationer.

Lone Lauritzen deler sin frustration over, at ansatte, uanset alder, ofte bliver udsat for negativ kundeadfærd. Hun afviser også myten om, at "kunden altid har ret," og opfordrer til respektfuld adfærd over for butikspersonale.

Coop er en del af en landsdækkende indsats mod dårlig kundekultur op til jul, hvor butikskæder samarbejder for at skabe en mere behagelig oplevelse for ansatte. Louise Gade, HR-direktør hos Salling Group, understreger vigtigheden af at huske, at der er mennesker bag butiksuniformen og opfordrer til en positiv tone i butikkerne.

Selvom gode oplevelser mellem kunder og medarbejdere er de mest almindelige, er der stadig udfordringer med negative interaktioner, hvor medarbejderne føler, at deres evner og værdighed bliver angrebet af vrede kunder. Handelssektoren håber på en ændring af kundeadfærd for at sikre, at butiksansatte ikke behøver frygte overfusninger og truende situationer.

Anbefalet til dig