Hvis du er kunde i Danske Bank, gør du klogt i at finde læsebrillerne frem.
Sagen er nemlig den, at banken, som i øvrigt er Danmarks største, har udsendt en advarsel via den populære app 'Mit digitale selvforsvar', som samtlige af deres kunder bør være opmærksomme på.
Advarslen omhandler en svindelmetode, som hurtigt kan koste uskyldige danskere rigtig mange penge.
'Betaling annuleret'
"Vi oplever i stigende grad, at flere modtager en falsk sms eller e-mail med titlen 'Betaling annulleret', som ser ud til at komme fra Danske Bank."
Sådan starter banken sin advarsel ud, inden de fortsætter med at kaste lys over, at uskyldige modtagere bliver bedt om at klikke på et link. Et link, de selvfølgelig ikke skal klikke på:
"I den falske besked informeres modtageren om, at en betaling angiveligt er blevet annulleret og beder modtageren om at klikke på et link for at starte en refusionsproces," lyder det fra Danske Bank.
Gør det aldrig
Banken opfordrer til, at du ikke klikker på det tilsendte link eller downloader nogen form for fil, såfremt du bliver kontaktet på denne måde.
Danske Bank påpeger, at de aldrig vil kontakte dig og bede om personlige oplysninger, herunder pinkoder og kortoplysninger, eller bede dig downloade eller åbne apps.
"Har du modtaget en e-mail eller sms, som eksemplet på billedet, bør du slette den med det samme. Er du i tvivl, så lad være med at klikke på noget og kontakt banken," afslutter Danske Bank.
Herunder kan du se et eksempel på den falske besked.
Foto: Mit digitale selvforsvar