Vilde tal afslører: Så mange gange swipede danskerne på MobilePay til Black Friday

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Tallene taler sit klare sprog.

Lige nu læser andre også

Black Friday er hvert år en veritabel shoppingfest, hvor forbrugerne strømmer til butikker og online platforme for at drage fordel af de tilbud, der lokker med besparelser.

Denne årlige begivenhed har udviklet sig til en tradition, hvor folk aktivt søger efter rabatter for at spare penge og erhverve ønskede varer.

I den netop afsluttede Black Week, der strakte sig fra mandag til torsdag som optakt til årets store handelsdag, Black Friday, benyttede danskerne sig flittigt af MobilePay.

Og nu har TV 2 Fyn via Ritzau løftet sløret for, hvor flittige danskerne egentlig var til at benytte sig af betalingsappen.

MobilePay registrerede en imponerende aktivitet med 2,1 millioner transaktioner og en samlet handel på 1,35 milliarder kroner over ugen. Vipps, som er selskabet bag MobilePay, beskriver det som en stærk start. Dog indikerer tallene også, at selve 'Black Friday' har taget et skridt tilbage.

"Vi oplever i år for alvor, at black week slår igennem som årets store handelsuge. Prisen er, at black friday flader mere ud og flytter omsætning til resten af ugen", lyder meldingen fra Lars Green, der er kommercielt ansvarlig for MobilePay online, i en skriftlig kommentar.

Overgangen fra Black Week til Black Friday viste en tydelig tendens, idet omsætningen faldt med ti procent fra midnat til klokken 06.00 fredag morgen sammenlignet med samme periode sidste år.

Denne udvikling antyder en skiften i forbrugsmønstre og en udvidelse af den traditionelle Black Friday-handelsperiode.

Anbefalet til dig