Julen nærmer sig, og supermarkederne i Danmark tager kampen op for at tiltrække de sidste julehandlende med priser, der dykker til nye lave niveauer.
Resultatet af et pristjek udført af B.T., som har undersøgt 11 forskellige varer i 10 forskellige supermarkedskæder, viser en klar vinder, hvor du altså bør handle ind, hvis du er tilbudsjæger.
Det skriver EuroInvestor.
Mens mange priser er forblevet stabile siden sidste uges pristjek, er der alligevel sket dramatiske prisfald på udvalgte varer.
Et bemærkelsesværdigt eksempel er 365 Discount, hvor man kan erhverve sig en liter sødmælk til den overraskende lave pris af 2,95 kroner - noget som endda kan blive endnu billigere.
Et andet eksempel er Coop, som skiller sig ud ved at tilbyde piskefløde til kun 3,95 kroner i SuperBrugsen og Kvickly, hvilket demonstrerer supermarkederne strategi for at tiltrække kunder.
På kødsiden har Salling Group introduceret nye tilbud, hvor kunder i Netto kan købe 'Min And' til den laveste pris på markedet: 25 kroner per kilo.
Disse nye tilbud har ændret markedet en smule siden sidste uge, hvor Rema 1000 førte an med de laveste priser på flere varer. Selvom Rema 1000 stadig tilbyder konkurrencedygtige priser, er de nu overgået af nogle af konkurrenternes enestående tilbud.
I denne benhårde konkurrence om de bedste tilbud, placerer Netto sig nu på en andenplads med tre varer, hvor de har markedets laveste pris, sammenlignet med Rema 1000s fire.
Derfor er Rema 1000 stadig i førersædet.
Dette priskrigsscenario, som udspiller sig lige før jul, understreger den hårde konkurrence i dagligvarebranchen og de muligheder, det giver forbrugerne for at gøre nogle rigtig gode køb lige inden jul.