Zalando får Forbrugerombudsmanden på nakken: Sådan vildleder de kunderne

Nyheder
Foto. BalkansCat/Shutterstock
Foto. BalkansCat/Shutterstock
Den populære webshop er kommet i problemer.

Lige nu læser andre også

Forbrugerombudsmanden har sat fokus på Zalando efter at have fundet, at webshoppen vildleder kunder med sine bæredygtighedsclaims.

I en tid, hvor forbrugernes interesse for miljøvenlige produkter er på sit højeste, har Zalando brugt udsagn og ikoner til at markedsføre deres produkter som bæredygtige, uden at give konkret information om, hvad bæredygtigheden præcist indebærer.

Dette har nu ført til, at Zalando skal ændre sin tilgang til miljømarkedsføring.

Ifølge Forbrugerombudsmandens nylige pressemeddelelse, skal Zalando fremover anvende mere specifikke udsagn, herunder at oplyse om procentdelen af økologisk indhold i produkterne, for at sikre, at forbrugerne ikke vildledes. Skridtet er i tråd med et voksende krav om gennemsigtighed i markedsføringen, særligt når det kommer til produkters miljømæssige fodaftryk.

Denne ændring er en del af en bredere bevægelse mod større ansvarlighed i virksomheders kommunikation om bæredygtighed. Forbrugerne kræver i stigende grad præcis og pålidelig information om de produkter, de køber, især når det gælder deres miljøpåvirkning.

Anbefalet til dig