Flere steder har kunder klaget direkte til supermarkederne. Det skriver Derwesten.de.
Bl.a. hos Lidl, hvor flere kunder spekulerer i, hvor mange af de supergode tilbud, der reelt er til hver butik.
Hos den tyske discountforretning er det særlige salgsfremmende varer, der ofte mangler enheder af. Det kan være sportstøj, legetøj, værktøj eller køkkenmaskiner. I hvert fald er der lignende produkter hver eneste uge i Lidls sortiment.
I Lidls hjemland har kunderne været ude med riven i en sådan grad, at den store supermarkedskæde har været nødsaget til at forholde sig til kritikken og komme med et svar.
Her skriver Lidl i et officielt svar på kritikken:
"For at kunne tilbyde et attraktivt udvalg af varer, supplerer Lidl Tyskland regelmæssigt det permanente sortiment af dagligvarer og dagligvarer med salgsfremmende produkter," udtaler virksomheden.
"For hver kampagne fastlægger vi behovene for de respektive produkter ud fra en lang række faktorer, såsom vores erfaringer fra sammenlignelige tidligere kampagner."
Lidl præciserer desuden:
"Sådan sikrer vi, at vi kan tilbyde kunderne et passende lager af varer i hele kampagneperioden. Det er naturligvis vores mål at kunne tilbyde alle vores kunder de annoncerede kampagnevarer til enhver tid. På grund af en uventet stor efterspørgsel er det dog muligt, at enkelte varer allerede er udsolgt i mange filialer og online i løbet af den første tilgængelighedsdag. Vi beklager meget og vil forsøge at optimere mængden af vores salgsfremmende varer i fremtiden."
Også i Danmark oplever kunder i forskellige supermarkeder, at supermarkederne ofte har udsolgt på første dag.
Således fortæller Line fra Næstved, der planlægger sine indkøb efter tilbudsaviserne, at særligt Netto har det svært ved at opretholde sine beholdninger af tilbudsvarer.
Har du oplevet, at varer er udsolgt allerede den første dag?