Lovede kunderne guld og grønne skove: Nu hæver de priserne alligevel

Penge
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Salling Groups discountkæde lovede at være billigst - nu trækker de i land

Mest læste i dag

I oktober-2022 lancerede Salling Group discountkæden Basalt på dansk jord.

Idéen bag var at etablere en kæde, der ikke alene kunne udkonkurrere andre kæder på markedet, men også kunne måle sig med priserne man kun kunne finde ved grænsen.

Det var sådan løftet lød i tidernes morgen - men ikke et løfte de længere kan holde, skriver B.T.

Basalt har nemlig hævet priserne på både slik og sodavand, og kan derfor ikke længere måle sig med grænsehandlen.

“Det har været en kæmpesucces, men vi må erkende, at vi ikke kan holde de lave priser med de afgifter, vi har i Danmark. Vi har lukket grænsepriserne ned og skabt et nyt univers, der hedder 'vilde tilbud'” fortæller Henrik Nielsen, der er kædechef i Basalt.

Det er skam ikke fordi Basalts koncept hverken har virket eller båret frugt indtil nu: 

I november sidste år pristjekkede B.T. 14 dagligvarer i 11 supermarkedskæder, hvor Basalt blev kåret som den markant billigste af de mange udbydere.

Den nye kurs vil fortsætte med forsøget i fire byer, deriblandt Fredericia, hvor Basalt snart åbner dørene op for nye butikker.

TIl gengæld bliver de eksisterende butikker i Hellerup og Brønshøj lokket, og lavet om til almene Netto-butikker.

Anbefalet til dig