Påskepriskrig mellem Netto, 365 Discount og resten: Én kæde tager en overraskende føring i lavpris

Foto: ricochet64 / Shutterstock.com
"Det er en kæmpe omvæltning" mener pengeekspert.

Mest læste i dag

Med påsken lige rundt om hjørnet har kampen om kundernes gunst nået nye højder blandt landets supermarkeder.

En seneste udvikling i priskrigen har resulteret i en markant vending, hvor Coop 365 Discount nu har overtaget førerpositionen med det mest attraktive tilbud på et af de mest efterspurgte varer: smør og smørbar.

For blot en uge siden var det Lidl, der førte an med en usædvanligt lav pris på Lurpak smørbar, sat til kun 6 kroner pakken, hvilket sendte chokbølger gennem detailhandelslandskabet.

Men som vinden skifter, så gør tilbuddene i supermarkederne det tilsyneladende også.

Denne uge har Lidl trukket sig tilbage fra kampen om smørpriserne, uden tilbud på hverken smør eller smørbar.

"Det er en kæmpe omvæltning, vi ser her - et stort skifte," siger Niels Philip Kjeldsen, redaktionschef for B.T. Penge. Han fortsætter med at påpege, at Coop 365 Discount nu er kommet ud på toppen med et tilbud, der sætter dem foran konkurrenterne, til trods for at de sidste uge ikke engang deltog i smørtilbudsræset.

"Vi er omkring 8-9 kroner for en bakke smør, og det er jo en massiv besparelse i forhold til normalprisen. Supermarkederne konkurrerer meget hårdt på den her vare," konstaterer Kjeldsen, og understreger den skærpede konkurrence og de tættere prislag mellem kæderne.

Redaktionschefen ser det et meget stort plus for Coop 365 Discount, der får sendt et meget klart signal om deres prisprofil.

Med påsken forude og priskrigen, der blusser op, vil det være interessant at se, hvordan supermarkedskæderne fortsat vil manøvrere for at tiltrække kunder med de skarpeste tilbud.

Anbefalet til dig