I en tid hvor elregningen viser langt flere nuller end kunder er vant til, kunne en lille olivengren virkelig gøre underværker.
Og netop det kan 600.000 kunder hos Norlys nu række ud efter, skriver Ekstra Bladet.
Energiselskabet har nemlig offentliggjort i en pressemeddelelse, at 600.000 af selskabets privatkunder nu kan betale for deres faktiske forbrug: kunderne skal derfor nu betale bagudrettet.
Indtil nu har selskabets kunder modtaget en acontoregning, hvor beløbet bliver betalt en eller tre måneder forud, baseret på en estimeret udregning, hvilket er alment hos de danske energiselskaber.
Men nu kan Norlys bringe et smil tilbage på deres kunders læber.
“Energikrisen har medført væsentligt højere priser, end vi har været vant til” fortæller Mads Brøgger, der er direktør for Norlys' energiforretning.
“Derfor fylder energiregningen også mere i husholdningsbudgettet. Det har fået mange af vores kunder til at efterspørge muligheden for at afregne deres faktiske energiforbrug (...) “Dels vil den enkelte husholdning kunne se deres energibesparelser på den kommende regning. Dels skal der kun afregnes for en måned ad gangen. Den mulighed skal vores kunder naturligvis have” lyder det i pressemeddelelsen.
Acontoregninger har været hårdt kritiseret under energikrisen af danskerne, hvor priser er steget markant. Derfor er denne løsning optimal for selskabets kunder.
“Vi forventer, at muligheden for forbrugsafregning også vil gøre elregningen mere enkel og gennemskuelig for de kunder, der vælger den løsning” informerer Mads Brøgger.
Ønsker man som kunde at betale det faktiske forbrug, kan man tilmelde sig betalingsløsningen på Norlys’ hjemmeside.