Troels Lund Poulsen smider bombe midt i forhandlingerne
En periode med sygdom kan pludselig ændre tempoet selv for landets mest travle politikere.
For Venstres formand Troels Lund Poulsen har de seneste uger været præget af usikkerhed, helbredsfokus og fravær fra centrale forhandlinger på Christiansborg.
Nu melder han sig klar til at vende tilbage.
Frygt for at miste synet
For knap en måned siden blev Troels Lund Poulsen ramt af en alvorlig nethindeløsning, som krævede en akut operation.
I et opslag beskriver han forløbet som voldsomt og præget af frygt:
“Uvisheden og frygten for at miste synet har naturligvis været en voldsom oplevelse.”
Efter indgrebet har han været sygemeldt og fulgt lægernes anbefaling om ro.
Tidligere fortalte han, at situationen havde været så alvorlig, at han var tæt på at miste synet, og at han derfor ikke ville tage nogen chancer i forhold til sit helbred.
Fraværet har været bemærket, ikke mindst fordi det faldt sammen med afgørende regeringsforhandlinger, hvor Venstre spiller en central rolle.
Samtidig udløste hans fravær kritik fra en politisk kommentator, hvilket fik ham til offentligt at reagere og sætte ord på alvoren i sit sygdomsforløb.
Tilbage på Christiansborg
Nu er meldingen markant mere positiv.
De seneste tests viser fremgang, og lægerne har givet grønt lys til, at han igen kan møde fysisk ind på Christiansborg.
“Alle mine tests ser gode ud, og derfor har lægerne nu givet grønt lys til, at jeg kan vende tilbage til arbejdet på Christiansborg.”
Han ser frem til at vende tilbage til hverdagen og til samarbejdet med kollegerne efter flere uger væk fra det politiske maskinrum.
Undervejs har han holdt kontakten til forhandlingerne via telefon, men understreger nu, at han glæder sig til igen at være til stede fysisk.
Herunder kan du se opslaget:
