Flypassager påstås at have 'krævet tidlig adgang' på grund af skade: Fik en overraskelse, da han forsøgte at sætte sig

Rejser
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
En medpassager, der overværede hændelsen, påpegede, at enhver, der sidder på nødudgangs rækken, skal være i stand til at hjælpe i tilfælde af en nødsituation.

Lige nu læser andre også

En flypassager, der krævede tidlig boarding og derefter brød reglerne om bord, fik sig ifølge en medpassager en hård lærestreg.

En rejsende, der fløj fra Pittsburgh til Chicago tirsdag den 17. december, beskrev hændelsen på Reddit som et eksempel på retfærdighed for dårlig opførsel i et fly.

Ved gaten hævdede manden, at han havde brug for særlig assistance på grund af en knæskade. Den ansatte ved gaten gav ham tilladelse til at boarde tidligt, men efter at være gået om bord satte passageren sig på en plads ved nødudgangen.

I indlægget fra Reddit-brugeren med brugernavnet wrathofthefonz skrev han: "Hvis han lige har fået en knæoperation, kan han ikke sidde på en nødudgangsplads, da han skal være klar, villig og i stand til at hjælpe i en nødsituation."

Da kabinepersonalet konfronterede passageren med dette, ændrede han hurtigt sin forklaring og insisterede vredt på, at han var i stand til at sidde ved nødudgangen.

Men han fik ikke sin vilje. De ansatte valgte at holde fast i reglerne og beordrede passageren til at flytte til en anden plads på flyet, skriver mediet PEOPLE.

"Hans kone blev siddende på hendes oprindelige plads ved nødudgangen, mens han fik en midterplads bagerst i flyet," skrev Reddit-brugeren.

Ifølge den amerikanske luftfartsmyndighed FAA's officielle hjemmeside er det et krav, at man er i fysisk stand til at hjælpe: "Du skal være fysisk i stand til og villig til at udføre nødhandlinger, når du sidder på nødudgangspladser. Hvis du ikke er det, skal du bede om en anden plads."

Andre Reddit-brugere kommenterede hændelsen og roste kabinepersonalet for at håndhæve reglerne og flytte passageren.

"Godt gjort af gate-agenten for at håndhæve reglerne," skrev en bruger, mens en anden skrev: "Det lyder som om, at gate-agenten virkelig fortjente sine vinger den dag."

En tredje bruger delte en lignende oplevelse med en passager, der forsøgte at sidde ved nødudgangen efter at have sagt, de havde brug for særlig assistance.

"Jeg har også set dette ske. En meget høj ældre mand (med sin kone) forsøgte at boarde som handicappet, men de havde pladser ved nødudgangen. Gate-agenten sagde, at handicappede ikke kunne sidde på nødudgangspladser. De sagde: 'Åh, vi boarder bare med vores gruppe'. Men nej, ingen nødudgangsplads til dem," skrev denne bruger.

Reddit-brugeren, der delte historien, valgte ikke at blande sig i konflikten og overlod det til flypersonalet at håndtere situationen - et valg, som rejseekspert Nicole Campoy Jackson tidligere har anbefalet.

"I sådanne situationer mener jeg altid, at man bør involvere en flyansat. Spændingerne kan være høje, når vi rejser, og de ansatte har ofte bedre overblik over mulige løsninger, end vi passagerer har," sagde hun.

Anbefalet til dig