En 79-årig kvinde, der blev eskorteret af et fly af bevæbnet politi i Tyrkiet, efter at hun nægtede at betale for en 'frossen tunsandwich', har afvist flyselskabets påstand om, at hendes opførsel var 'forstyrrende'.
Lily fra Hertfordshire fløj fra Stansted Lufthavn i Essex til Bodrum på en Jet2-flyvning den 3. november og bestilte en tunsandwich til 9 pund.
Hun hævder, at sandwichen var frossen i midten og nægtede at betale, men ifølge hende insisterede flyselskabet på, at hun skulle betale, fordi hun havde åbnet emballagen. Ved ankomst til Bodrum blev hun mødt af politiet, men blev hurtigt løsladt.
Jet2 udtalte, at Lily 'udviste en forstyrrende adfærd ombord, herunder uautoriseret indtagelse af egen medbragt alkohol'.
Lily fortalte 'The JVS Show' på Three Counties Radio, at da flyet landede, blev alle passagerer bedt om at blive siddende, men hun og hendes datter blev bedt om at gå mod udgangen.
"De tilkaldte politiet. Ikke én... men fire politibetjente stod ved døren. Jeg var i chok og sagde til folk: 'Jeg tror, jeg er blevet arresteret på grund af en sandwich'. Politibetjentene var der med deres våben," sagde hun.
Hun og hendes datter viste deres pas til politiet, som bad dem om at fortsætte uden yderligere problemer.
Lily, der ikke ønskede at oplyse sit fulde navn, fortalte, at hun havde sovet det meste af flyveturen, men fandt det 'meget stressende', at kabinepersonalet gentagne gange vækkede hende for at spørge om betaling for sandwichen.
"Og så slutningen (med politiet, red.) var bare forfærdelig," sagde hun.
Lilys datter sendte senere en e-mail til Jet2 og forklarede, hvor ubehagelig oplevelsen havde været. En talsmand for Jet2 sagde, at hun var forstyrrende på flyveturen.
"Vi kan bekræfte, at hun udviste en forstyrrende adfærd om bord på fly LS1609 fra London Stansted til Bodrum, herunder uautoriseret indtagelse af egen medbragt alkohol," sagde talsmanden.
"Som følge heraf mødte politiet flyet ved ankomsten til Bodrum for at eskortere hende og hendes datter af flyet. Som et familievenligt flyselskab har vi en nultolerancepolitik over for denne slags opførsel, og vi gør det meget klart, at kunder ikke må indtage egen medbragt alkohol ombord."
"Vi vil altid støtte vores personale i situationer, hvor de udsættes for uhøflig eller ubehagelig opførsel, samtidig med at vi prioriterer sikkerheden og komforten for alle passagerer og besætningsmedlemmer."
Lily kaldte Jet2's kommentarer 'forfærdelige. Da hun blev spurgt, om hun havde medbragt egen alkohol, svarede hun nej.
"Nej," sagde hun og bekræftede dog, at hun og hendes datter havde købt 'to glas vin hver'.
"Jeg ved ikke, hvad de taler om. Jeg tror, de er flove over hele denne sandwich-situation, politiet og den måde, vi blev behandlet på. Det er dem, der opførte sig forfærdeligt og forstyrrede mig gennem hele flyvningen," sagde hun.