Efter en lang periode præget af den globale pandemi og lokale restriktioner begynder Apollo nu stille og roligt men sikkert at se tegn på, at 2022 bliver et godt rejseår.
Salget af sommerrejser er i fuld gang og giver allerede nu et ganske tydeligt billede af, hvad der bliver årets rejsetrends blandt danskerne i 2022. Her er de fem, der viser sig tydeligst. Det oplyser Apollo i en pressemeddelelse.
Karsten Schnack/Biofoto/Ritzau Scanpix
1. Øget rejsefeber - og budget
De seneste to somre valgte mange danskere at blive hjemme pga. coronapandemien. Men nu, hvor eksperterne forsigtigt begynder at spå om begyndelsen på enden af pandemien, øges optimismen og trangen til en udenlandsrejse eksponentielt.
2. Trygheden styrer valget
Samtidigt er vi jo ikke helt færdige med pandemi, og usikkerheden hænger stadig over hovedet på mange. Behovet for tryghed præger derfor også vores rejsevalg mere end tidligere. Vi vælger i højere grad pakkerejser, fordi det giver en øget tryghed.
3. Vi tager ansvar
Hvis der er noget, der er blevet sat fokus på blandt os danskere gennem pandemien, så er det vigtigheden af at løfte i flok, fællesskabet og bæredygtighed. Og i år tager vi alt dette med på ferien, bl.a. ved at vælge et lokalejet og autentisk hotel fremfor et af de store internationale kædehoteller.
4. Aktiv ferie og oplevelser
Interessen for at tage på aktive ferier har længe været stor. Men i kølvandet på pandemien er den interesse øget markant.
5. Skræddersyede hoteloplevelser
En anden trend, som tydeligt ses i salgstallene hos Apollo er, at vi under os det lille ekstra. Det afspejles særligt i, hvordan vi vælger at indkvartere os på ferien, men ikke nødvendigvis i det antal kroner og ører, vi spenderer, eller i antal hotelstjerner. Hos Apollo ser de tværtimod ikke en øgning i bookingerne på de eksklusive, luksuriøse resorts.