Sådan påvirker det din bagdel at sidde ned en hel dag

24/11/22 15:31

Ida Hansson

Foto: Shutterstock
De fleste af os kan lide at sidde ned, men det kan faktisk give store problemer.

Vi bruger cirka ni timer om dagen på at sidde på vores bagdel, hvilket kan forårsage nogle alvorlige sundhedsmæssige konsekvenser.

Du har måske bemærket, at når du rejser dig op efter at have siddet længe, ​​føles din bagdel lidt øm. Eller endda lidt flad?

Dr. Saleena Zimri siger, at så meget tid på vores numser påvirker resten af ​​vores kroppe.

"Da dine baller påvirker din hoftebevægelse, bækkenrotation og bækkenstabilitet, er det, der er dårligt for din røv, faktisk dårligt for hele din krop. En inaktiv numse strammer hofterne og krummer rygsøjlen, hvilket giver en dårlig stilling og forårsager rygsmerter. Dette kan også påvirke dine knæ og ankler, da din store muskel (numsen) ikke trækker sin vægt, så trykket og kraften flytter sig til disse svagere steder," siger hun.

Hvis du ikke aktiverer dine 'numsemuskler' regelmæssigt, ved at rejse dig op eller tage nogle gå pauser, bliver de svagere. Det skriver Metro.

Dr. Zimri forklarer, at dette kaldes muskelatrofi, som 'ikke kun vil få squats til at føles meget hårdere, end de plejede, men også modarbejde det hårde arbejde, du har gjort for at opbygge en stærk, robust bagside.'

Juster din kropsholdning
Hvis du arbejder meget siddende, kan du justere din stol, så dine hofter er lidt over dine knæ, og fødderne hviler fladt på gulvet. Dr. Zimri siger, at du skal sikre dig, at din lænd er støttet, enten af ​​en robust stoleryg eller en pude.

Motionér
Det er de færreste der vil høre, at de skal dyrke mere motion, men det er sandt. Sammen med alle de andre store mentale og fysiske sundhedsmæssige fordele, træning tilbyder, kan det også hjælpe på din bagdel.

Pilates kan styrke din core og forbedre din kropsholdning, og enhver træning, der er målrettet mod dine hofter og baller, vil naturligvis gøre underværker.