Sponsoreret indhold
Gør det til en win-win
Det kan naturligvis være tilfredsstillende i sig selv at vide, at man gør verden til et bedre sted gennem sin virksomhed. Man bør dog også overveje, hvordan man kan bruge det i sin markedsføring, da det vil kunne forvandle investeringen til en win-win.
De projekter du støtter får nu ikke “bare” pengene, men også en enormt vigtig eksponering og jeres virksomhed får et stærkere grundlag for at tiltrække og fastholde kunder. Dette er uanset om du støtter en klassisk hjælpeorganisation eller et grøn initiativ som eksempelvis at benytte el-løbehjul til kundemøder (frem for bil).
Find den gode synergi
Hvis du har et firma, der sælger sportsartikler, så kunne det give mening at støtte lokale sportsklubber med gratis trøjer og sportsudstyr. Du vil kunne støtte med en kæmpe værdi grundet gode indkøbsaftaler og begge parter vil drage kæmpe fordel af overlappende målgrupper.
Det betyder naturligvis ikke, at man ikke må støtte de mere “generelle”, større organisationer, men blot at man typisk kan supplere disse med initiativer, der har en synergi over til ens forretning, vision eller målgruppe.
Løsningen der passer til alle: Grøn transport
Nærmest uanset forretning, så har du brug for transport. Hvad end det er mange timer på motor- og landevej eller korte ture i storbyerne. Ved at udskifte den klassiske firmabil med et grønt initiativ, vil man tage et aktivt valg - og det kan i mange tilfælde også være langt billigere end de traditionelle løsninger.
Forestil dig eksempelvis, at du udskifter en biltur gennem København med en tur på et løbehjul. Løbehjulet kostet ikke brændstof eller parkering. Samtidigt vil du også kunne slippe for en masse frustrationer ved ikke at skulle tænke på trafik eller at finde parkeringsplads.