Selvom digitaliseringen bringer mange gode ting med sig, så er det hele ikke så rosenrødt, som man kunne håbe på.
Det er ikke nogen hemmelighed, at svindlere udnytter uskyldige borgeres uvidenhed til at score følsomme oplysninger eller lidt ekstra lommepenge.
Selvom der ofte bliver advaret imod diverse svindelnumre, hænder det alligevel, at danskere bliver snydt.
Netop derfor gælder det også om at spidse ører, når der udsendes en advarsel via 'Mit digitale selvforsvar' - og det er netop sket.
Gennem den seneste tid har mange borgere modtaget en svindel-mail, der ser ud til at komme fra Brobizz.
Den falske mail forsøger at narre modtagere til at afgive bankoplysninger, hvorfor man under ingen omstændigheder skal følge instruktionerne.
Sådan kender du forskel
Brobizz er opmærksomme på problemet og har udformet en guide til at genkende, hvilke mails de er afsendere på, og hvilke de ikke er.
De skriver i den forbindelse, at du kan tjekke din personlige profil på Brobizz' hjemmeside, hvis du er i tvivl om dine kontooplysninger.
Hvis du er bare det mindste i tvivl, er rådet dog klart: slet mailen.
Såfremt du ikke har udleveret personlige oplysninger, behøver du ikke foretage dig yderligere.
Skulle der dog være tvivl om, hvorvidt dine oplysninger er sikre, anbefales det, at du tager de nødvendige forholdsregler, herunder at kontakte banken.
Svindel-mails er desværre et stigende problem, og Brobizz opfordrer alle til at være ekstra opmærksomme, når de modtager uopfordrede beskeder, der beder om personlige oplysninger.