Hvis du ejer en Samsung-smartphone, bør du læse med her – især hvis du har oplevet problemer med opladningen.
Samsung har nemlig udsendt en besked på deres officielle hjemmeside omkring et problem, der påvirker mange Galaxy-enheder.
Måske har du oplevet, at din smartphone pludselig viser, at der er fugt i USB-porten, selvom det ikke er tilfældet.
Hvis du har, så er du langt fra den eneste.
I den udsendte besked skriver Samsung nemlig, at der er tale om et udbredt problem. Når enheden fejlagtigt registrerer fugt, aktiveres der en funktion, som skal beskytte mod vandskader - og derfor kan man ikke lade.
Sådan skriver mediet Techmaniacs.
Mangler du ny telefon?
Produkt
Navn
Pris
Forhandler
Hvorfor opstår fejlen?
Samsung skriver, at fugtsensoren i enheder med IP68-certificering eller højere kan aktivere advarslen, selvom der ikke er nogen faktisk fugt.
Funktionen er som tidligere nævnt designet til at beskytte mod skader og korrosion, hvorfor mobilen ikke kan oplade, hvis der opdages fugt.
Hvad kan man gøre?
Hvis din enhed viser et vanddråbeikon, der indikerer fugt, anbefaler Samsung følgende trin:
Sluk enheden og tør den grundigt af med en tør klud.
Ryst telefonen forsigtigt med USB-porten nedad for at fjerne eventuelle rester.
Placer telefonen i et ventileret område, eller brug en blæser til at tørre porten.
Hold din software opdateret
Samsung påpeger også, at det er vigtigt at holde sin enhed opdateret.
For at opdatere din enhed skal du blot gå ind i Indstillinger > Softwareopdatering og følge vejledningen, der dukker op på skærmen.
Skulle fugtikonet blive ved med at dukke op, anbefaler Samsung, at du kontakter deres kundeservice.