Vi kender det alle sammen.
Mens du scroller gennem Instagram eller Facebook, støder du med jævne mellemrum på reklamer, som du ikke har nogen interesse i at se.
Hvis det er noget, der irriterer dig, så er der gode nyheder til dig.
Det skriver B.T. via New York Times.
Meta, der står bag både Facebook og Instagram, overvejer angiveligt at gøre det muligt at slippe for reklamer på de to sociale medier.
Det bliver dog ikke helt gratis, såfremt det træder i kraft.
Det vides endnu ikke, hvor mange penge, der er tale om, for at man kan åbne de to sociale medier og være sikker på, at man ikke støder på en eneste reklame.
Informationen kommer fra tre anonyme kilder, der har speciel viden omkring hele processen. De har udtalt sig til det amerikanske medie.
Det kan dog allerede nu siges, at der ikke bliver tale om engangsbetaling, men derimod et abonnement.
I omtrent 20 år har det været helt gratis at benytte Facebook og Instagram. I stedet for at tjene penge på brugerne, har Meta tjent penge på selskaber, der har købt reklamer for at nå ud til flere brugere.
Det ser dog ud til, at der snart kan blive gjort noget ved den 20 år gamle ‘tradition’. Meta har i skrivende stund ikke sat ord på hele sagen.