Overvej disse 3 ting, når du vælger erhvervstelefoni

Af: Kasper

|

27/02/2020

Valg af mobilabonnement til erhverv er en vigtig beslutning for enhver virksomhed, og derfor er det også vigtigt, at du som beslutningstager ikke går på kompromis med hverken pris, indhold eller kvalitet.

Lige nu læser andre også

Sponsoreret indhold

Som både stor og lille virksomhed, er der mange penge at spare ved at vælge det rigtige erhvervstelefoni. Penge, der hurtigt vil kunne ses på bundlinjen. Hvilket erhvervs mobilabonnement, der vil være den bedste løsning for dig, afhænger af flere ting. Blandt andet, om du har brug for en komplet løsning, som omfavner og integrerer hele virksomhedens erhvervstelefoni, eller om kun enkelte medarbejdere har brug for et erhvervsabonnement.

Der er altså rigtig meget at vinde ved at sikre, at du vælger det mobilabonnement, der passer bedst til din virksomheds behov, ønsker og krav for erhvervstelefoni. Vi har samlet de tre vigtigste ting, du bør overveje, når du vælger erhvervstelefoni.

Til hvilke formål skal erhvervsabonnementet anvendes?

Der kan være stor forskel på behov og krav til indholdet af et erhvervs mobilabonnement. Erhvervstelefoni er et vidt begreb, og forskellige virksomheder har forskellige krav og behov til deres løsning. Derfor er det en god ide, at du først og fremmest fastlægger, om der er behov for et abonnement, som dine medarbejdere også skal kunne bruge privat, eller om mobilabonnementet udelukkende skal bruges i virksomheds øjemed.

Dette vil nemlig have stor indflydelse på, hvor stort et behov, der er for henholdsvis tale og data, eftersom behovet naturligvis vil være større, hvis abonnementet også skal kunne bruges i fritiden.

Hvilke krav og behov er der til mængden af fri tale og data?

Når du har fastlagt til hvilke formål, din virksomheds erhvervsabonnement skal anvendes, skal du lave et estimat for, hvor meget tale, og hvor stor en datapakke, der er behov for. For langt de fleste virksomheder kan det ikke betale sig at vælge andet end et mobilabonnement med fri tale, eftersom dette ofte er den primære årsag til, at der er behov for erhvervstelefoni i første omgang.

Det mest væsentlige at vurdere i denne sammenhæng er, hvor stor en datapakke, der er behov for. Har du flere ansatte, som har brug for forskellige mængder data, er det vigtigt, at du vælger abonnement med erhvervstelefoni, hvor du har mulighed for at vælge den helt rigtige løsning for den enkelte medarbejder.

Er jeres behov for erhvervstelefoni omskiftelige?

En virksomhed, og de enkelte medarbejderes, behov for erhvervstelefoni kan i høj grad være omskifteligt. Derfor anbefaler vi at vælge et mobilabonnement uden binding og gebyrer, så du og din virksomhed ikke skal bruge penge på at skifte erhvervsabonnement, skulle en anden løsning passe jer bedre senere hen. Med erhvervstelefoni fra dukaTALE betaler du ingen gebyrer, og der er ingen bindingsperiode. Du kan læse mere om Duka, som står bag dukaTALE, ved at klikke her.

Anbefalet til dig