En ferie vendte til ubehag for et ægtepar fra New Zealand, der fløj med Qantas fra Bangkok til Sydney den 30. december. Parret opdagede, at de havde siddet i urin under hele den ti timer lange flyvning.
Det ubehagelige optrin startede, da manden placerede en Qantas-pude og andre ejendele på gulvet under sædet foran sig ved afgang fra Bangkok. Ved at tage puden op senere opdagede han, at den var våd og plettet. Yderligere genstande som en tax free-pose, et hovedtelefoncover og en nakkepude var også fugtige.
Trods en umiddelbar antagelse af, at det var vand, steg mistanken otte og en halv time senere, da de fandt en trusse under sædet. Efter at have kontaktet en forvirret stewardesse følte parret, at tilbuddet om en værdikupon på 10.000 Qantas-point ikke var tilstrækkelig kompensation for den ubehagelige oplevelse.
Parret krævede en refusion, hvilket Qantas afviste, og i stedet tilbød de kun kompensation i form af point. Efter offentlig opmærksomhed og vedholdenhed fra parrets side undskyldte Qantas og tilbød dem kompensation.
Den ubehagelige situation har ført til kravet om en refusion på næsten 24.500 kroner, på trods af Qantas' påstand om, at billetterne ikke kan refunderes på grund af brug. Parret insisterer på, at det er en uacceptabel situation og kræver mindst en delvis refusion.