Kashif Babar var ikke ligefrem tilfreds, da han for nylig besøgte McDonald's i Strømmen Storsenter i Norge.
Den 19-årige, der valgte at spise på restauranten, blev noget chokeret, da både låg og sugerør manglede til hans sodavand. En ændring, han ikke var blevet informeret om ved købets tidspunkt.
I et interview med DinSide delte Kashif sin oplevelse og frustration over den uventede ændring i service.
"Alt gik fejlfrit dengang," udtalte han om sit tidligere besøg på en anden McDonald's-restaurant, hvor han fik de manglende tilbehør. "Det er også derfor, det kom som et chok, da jeg pludselig hverken fik låg eller sugerør – heller ikke da jeg spurgte om dette. Hvad er det for noget idioti?" sagde han.
McDonald's har siden forklaret, at ændringen er en del af deres bestræbelser på at reducere plastikforbruget.
"Løsningen, vi har indført, er, at man ikke automatisk får plastiklåg og papirsugerør med, hvis man spiser på restaurant. Dem, der ønsker det, vil stadig få det. Det vil i så fald være et bevidst valg fra gæstens side," forklarede Kristina Johansen, kommunikationschef hos McDonald's.
Dette er dog ikke rigtigt, ifølge Kashif. Han hævde, at han nægtet disse to elemeter, da han bad om dem.
McDonald's franchisetager på Strømmen Storsenter, Frank Wilhelmsen, blev også citeret for at finde situationen overraskende og understregede, at kunder normalt burde få de ønskede tilbehør, hvis de spørger.
Kristina Johansen tilføjede, at McDonald's tidligere har implementeret lignende ændringer for at reducere plastikforbruget. Disse ændringer har fået en positiv modtagelsen af de fleste kunder, ifølge hende.
Den 19-årige påpeger dog, at selvom han støtter dette, bør kunder informeres om ændringerne forud for deres køb.
"Det var noget af en kamp at nå at drikke op. De gør det nemmere for sig selv ved blot at fjerne dette, men værre for de kunder, der skal drikke af kopper, der ikke er designet til at blive drukket af uden låg og sugerør," siger den 19-årige og tilføjer:
"McDonald's er en stor kæde. De burde kunne finde en bedre løsning."