Advokat lavede kontrakt for influencer: Nu føler han, at hans uddannelse er spild af tid

Foto: TikTok
Foto: TikTok
En advokat fik til opgave at lave en kontrakt for en influencer. Nu føler han, at hans jurauddannelse har været spild af tid.

Mest læste i dag

Man kan tjene rigtig mange penge på de sociale medier, hvis man har en stor følgerskare. Derfor er der også mange, der drømmer om at gøre det til en karrierevej.

Naturligvis er det ikke noget for alle, men det er blevet meget populært at bruge de sociale medier som en forretning. Det har naturligvis også betydet, at mange ser helt anderledes på erhvervslivet.

Tidligere var det nødvendigt at arbejde hårdt og kravle op ad karrierestigen, hvis man ville tjene mange penge. I dag kan man gribe det an på en helt anden måde, hvis man er dygtig til at promovere sig på de sociale medier.

Dette har medført, at en advokat faktisk er kommet med en stor indrømmelse. Han føler nemlig, at det har været 'spild af tid' at tage en jurauddannelse, da han ville tjene flere penge som succesfuld influencer.

Ifølge Daily Star hedder den britiske advokat Ro. Han har i en video på TikTok afsløret, at han arbejdede på en kontrakt til en influencer, der fik ham til at genoverveje sin beslutning. Han blev nemlig chokeret over, hvor mange penge influencers kan tjene.

I en video på det sociale medie TikTok fortæller Ro, at han skulle lave en kontrakt til en influencer, der skulle lave 12 dansevideoer. For dette ville den pågældende influencer modtage en betaling på intet mindre end 200.000 dollars, svarende til næsten 1,4 millioner kroner.

I klippet kan man se Ro sidde ved sit skrivebord, hvor han er i fuld gang med sit arbejde på kontrakten.

"Jeg har redigeret en kontrakt, der gav en influencer 200.000 dollars for 12 dansevideoer. Alt jeg kan tænke på er, at det at gå på jurastudiet og blive advokat var spild af tid," skriver han som tekst over videoen.

"Og det at have ingen rytme har sat mig mere tilbage i livet, end jeg nogensinde havde kunnet forestille mig."

Foto: TikTok

Meget tyder på, at det er en fordel at være en dygtig danser, hvis man vil have succes på de sociale medier. Det er i hvert fald tilfældet for TikTok, hvor denne type videoer i mange år har været særdeles populære.

Ro kan nu glæde sig over, at han også selv har fundet en smule succes på de sociale medier. Hans video er nemlig blevet set flere millioner gange.

I kommentarsporet har flere givet udtryk for, at de selv har haft lignende tanker om deres eget arbejde. For dem har det også handlet om, at influencers kan tjene store mængder penge.

"Helt ærligt. Ikke at være en Kardashian har sat mig tilbage i livet," skrev en bruger.

"Samme. Bortset fra, at jeg var kampagneleder for influencers. Nogen har lige fået en aftale på to videoer, der overstiger min løn," skrev en anden.

"Forestil dig at arbejde i en marketingrolle efter universitet og se alle de penge, som virksomheder bruger på influencers kontra personale," skrev en tredje.

Anbefalet til dig