Afslører hemmelighederne bag lave priser i Aldi og Lidl

Af: Thea Andersen

|

16/10/2023

Udland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Nu er hemmelighederne bag de lave priser blevet afsløret.

Lige nu læser andre også

Aldi og Lidl er nogle af de billigste supermarkeder, hvis ikke de billigste - men hvordan holder de egentlig priserne så lave?

I en tidligere Channel 5-dokumentar med titlen "Aldi Vs Lidl: Supermarkedskrigen", som nu er tilgængelig på YouTube, giver detailhandelseksperter et indblik i de to tyske discountkæders taktik for at sikre, at produkterne er så billige som muligt.

I dokumentarer forklarer detailhandelseksperten Natalie Berg følgende: "Aldi [og Lidl] handler om enkelhed og [...] effektivitet. Det handler om indhold frem for stil; produkter vises i papkasser eller efterlades på pallerne, så de kan tages direkte fra lastbilen og placeres på hylderne."

"Personalet kan hurtigt fylde hylderne op og udføre andre opgaver," tilføjer hun.

Ansatte hos både Aldi og Lidl arbejder hårdt, men har du nogensinde bemærket, at der er meget få af dem? Dette betyder, at personaleomkostningerne er langt lavere sammenlignet med større supermarkeder, der ansætter mange til hver butik.

Harry Wallop, en forbrugerjournalist, afslørede også en anden væsentlig forskel mellem de store supermarkeder og discountbutikkerne, skriver The Sun.

"Et sted som Tesco tilbyder dig helt op til 30 forskellige slags ketchup, mens Aldi eller Lidl sandsynligvis kun har én eller to," siger han og tilføjer:

"Hvis du kun tilbyder én eller to varianter af et produkt, kan du forlange langt bedre priser fra leverandøren, og det er mindre kompliceret - færre medarbejdere til at fylde hylderne, så for kunden er det billigere."

Hos Aldi er hver del af kundens rejse designet med besparelser for øje, fra hvordan varerne er pakket til, hvordan de betales for.

"Aldi-produkter har flere stregkoder, så kassøren hurtigt kan scanne produkterne," forklarer Natalie og fortsætter:

"En anden måde, de hjælper med at holde tingene effektive på, er, at de har et relativt lille pakkeområde ved siden af ​​kassen, så kunderne kan pakke deres varer tilbage i indkøbsvognene og tage dem til fronten af butikken, hvor de kan pakke deres egne poser."

De tyske discountbutikker har også udviklet andre metoder til at fange kundernes opmærksomhed og få dem til at vende tilbage igen og igen, herunder Aldi Specialbuys og Middle of Lidl, hvor kunder kan få fat i tilbud og non-food-produkter.

"Du kan få en absurd mængde forskellige ting i midtergangen. Jeg har set campingkomfurer, rideudstyr, havenisser," fortalte Harry.

Anbefalet til dig