Betalte for dyrere sæde på fly, men fik det ikke: Han blev rasende, da han hørte årsagen

Udland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Han fik at vide, at han kan ikke kunne få det sæde, han havde betalt for. Da han hørte årsagen, blev han rasende.

Mest læste i dag

Som regel er det ikke et problem for folk at bytte sæde, hvis de kan hjælpe en familie eller et kærestepar med at blive forenet.

Men hvis du har betalt ekstra for et bedre sæde, kan det være en helt anden historie. I et sådant tilfælde har du næppe lyst til at give slip på dit sæde.

Og netop dette var tilfældet for en mand, der havde betalt ekstra for et sæde ved et vindue, som han ikke kunne få lov til at sidde i, fordi en mor ville sidde ved siden af sit barn.

Den unge dreng skulle have siddet på den anden side af gangen med sin bedstemor, men han snuppede mandens sæde, inden han selv gik om bord på flyet.

Da hans mor nægtede, at drengen skulle rykke sig, tog han fat i personalet på flyet, men de var heller ikke til den store hjælp. De valgte nemlig at tage familiens parti.

Den forargede og rasende mand har selv delt sin historie i et indlæg på Reddit, skriver Mirror. I dette indlæg skriver han, at der tilmed var tale om en længerevarende flyrejse fra Europa til Asien.

"Jeg kan godt lide at sidde ved vinduet i et fly, så jeg kan se ud og ikke skal rejse mig, når nogen skal på toilettet. Så jeg betalte ekstra penge for at reservere en vinduesplads," skriver han.

Til trods for, at han havde betalt ekstra for et bedre sæde, fik han alligevel at vide, at han ikke kunne sidde i sit sæde.

"Stewardessen bønfaldt mig om at tage det andet sæde, og hun forsøgte at give mig skyldfølelse ved at sige: 'Jeg vil ikke adskille mor og barn'," fortsætter han.

"Jeg forklarede meget roligt, at jeg havde reserveret den plads, og at de opkrævede mig ekstra penge for det. Til gengæld for betalingen forventede jeg, at de ville leve op til løftet om, at jeg kunne sidde på den reserverede plads."

Det fik stewardessen til at finde et andet medlem af flypersonalet, som hun kunne spørge til råds i forhold til situationen, men hun vendte ikke tilbage med det svar, han havde håbet på.

"Efter et par minutter kom hun tilbage og fortalte mig, at hun havde talt med sin overordnede, og fortalte mig, at jeg desværre var nødt til at tage plads ved siden af bedstemoren, fordi hun ikke ville skille mor og barn ad," skriver han.

"Jeg satte mig modvilligt i det andet sæde og ønskede ikke at lave ballade, der ville få mig smidt af flyet."

Han runder sit indlæg af ved at skrive, at han har indsendt en formel klage, og ved at spørge, om det er ham, der er galt på den.

"Efter rejsen sendte jeg en formel klage til flyselskabet om hele sagen. Jeg venter stadig på deres svar. Så er jeg en idiot, fordi jeg vil have det sæde, som jeg skulle betale ekstra for?" spørger han.

Der er rigtig mange, der har svaret på hans indlæg, og ikke en af dem mener, at flyselskabet eller den anden familie handlede korrekt i situationen, da han havde betalt for et sæde ved vinduet.

"Bestemt ikke. 100% ikke en idiot. Du skal have, hvad du har betalt for," lød det blandt andet fra en bruger.

"Hvis nogen synes, du er idiot, er de selv en idiot! Du har betalt ekstra for den plads, så du fortjener den plads! Håber de refunderer dig eller noget i den retning," skrev en anden.

Anbefalet til dig