Café boycuttet efter at bede familie med grædende barn om at gå: Nu reagerer internettet

Af: Mie M.B

|

11/01/2024

Udland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Konflikten opstod da familiens to børn skulle deles om den samme is

Lige nu læser andre også

En australsk caféejer har sat gang i en intens debat om børneopførsel, efter han valgte at smide en familie ud af sin forretning på grund af deres barns voldsomme vredesudbrud. Efter episoden lagde en anden kunde, Laura Edwards, en video ud, hvor hun opfordrede andre familier til at undgå caféen efter at have været vidne til, at en familie på fire blev bedt om at forlade stedet. Det skriver Daily Express US.

I videoen udtaler hun: "Adele's Cafe - støt ikke. Totalt uacceptabelt. Støt ikke denne forretning." Et grædende barn kunne høres i baggrunden.

Caféens medejer, Adrian Dall'Oste, reagerede hurtigt på kvindens kritik med overraskelse over hvorfor hun overhovedet blandede sig, når hun nu ikke var involveret i konflikten med den pågældende familie.

Dall'Oste forklarede til Townsville Bulletin, at han havde bedt en familie om at gå, da to børn havde grædt og skabt sig i over 15 minutter, efter at de blev nægtet hver deres is.

Han uddybede: "Begge børn blev kede af det, da de fik at vide, at de skulle dele en is. Det ene barn tog ting fra disken og kastede en stålflaske på flisegulvet. I cirka 15 minutter græd og skreg børnene og forstyrrede de andre kunder, der forsøgte at nyde deres måltid og stemningen."

Caféejeren understregede, at det var med en høflig anmodning, at han bad familien om at forlade stedet og undskyldte samtidig for forstyrrelsen, det medførte for andre kunder. Han hævdede dog, at faren til de grædende børn blev aggressiv og nægtede at gå, indtil ejeren truede med at ringe til politiet for at få dem fjernet.

Han tilføjede: "Jeg gik tilbage ind i caféen for at undgå yderligere konfrontation, da familien blev ret højlydte."

Laura Edwards kritiserede i sin video caféens beslutning og påstod, at forældrene sad ned med børnene og holdt øje med dem.

Hun sagde: "Det var hverken en nedsmeltning eller ude af kontrol. Mine børn laver mere larm end disse børn gjorde. Det handlede om ét grædende barn, der havde brug for lidt hjælp til at få styr på sine følelser på det tidspunkt."

Efter at have opfordrede til boykot af caféen, forsvarede brugere på sociale medier dog hurtigt caféejerens beslutning og insisterede på, at han gjorde det rigtige ved at smide den støjende familie ud.

En kvinde skrev: "Godt klaret af forretningsindehaveren, jeg ville have gjort nøjagtigt det samme. Han har pligt til at sikre, at alle har en behagelig oplevelse.

"Jeg har børn, og da de var små, ville jeg have pakket sammen og forladt stedet af respekt for andre, hvis de opførte sig som små bøller."

En anden tilføjede: "Ansvarlige forældre skulle enten have lært deres børn, hvordan man opfører sig, og viser respekt for andre, eller gå væk med dem for ikke at genere andre."

Anbefalet til dig