Der er rabatter at hente for Coop-kunder i Norge.
Lige nu læser andre
Julen bringer ikke kun glæde, men også rabatter til millioner af nordmænd takket være butikskuponer.
Coop forventer rabatter på næsten 100 millioner kroner til deres kunder, oveni de allerede eksisterende lave julepriser, skriver DinSide.
Håvard Jensen, der er kædedirektør i Coop Extra, opfordrer medlemmerne til at udnytte disse kuponer fuldt ud.
“Det her kommer oven i det, der har været vildt lave priser denne jul. Medlemmerne er generelt opsatte på at bruge de kuponer, de får, og vi er sikre på, at den ekstra besparelse vil være brugbar at have, når de nu skal planlægge deres juleindkøb.”
Coops 2,3 millioner medlemmer i Norge har modtaget personlige rabatkuponer til en samlet værdi af 97 millioner NOK i december.
Mens brugen af kuponer er almindelig i dagligvarebutikker i udlandet, især i USA, er der en overgang til app-baserede kuponer herhjemme for en mere personlig tilgang til prissætning.
Frode Steen, professor ved NHH, bemærker, “Denne skiftende tilgang til prissætning og brugen af personlige kuponer er en strategi for butikkerne til at skabe kundeloyalitet.”
Men denne tilgang er dog ikke uden tvivl.
Steen påpeger, “Rabatter er ikke altid en rentabel løsning. De kan føre til køb af produkter, man ellers ikke ville have købt, erstatte billigere alternativer eller ændre forbrugsmønstre.”
I dag tilbyder flere butikker som Rema 1000 og Meny personlige rabatter gennem deres apps baseret på købsmønstre og præferencer. Denne individualiserede tilgang til rabatter er en bevidst strategi for butikkerne, selvom nogle eksperter som Steen stiller spørgsmålstegn ved dens langsigtet rentabilitet.
Mens visse supermarkedskæder som Kiwi foreløbigt ikke tilbyder kuponer, evaluerer de løbende muligheden for at inkorporere sådanne tilbud i deres kundeprogrammer.