Ifølge den britiske regent, skal Harry og Meghan droppe alle planerne om at markedsføre dem selv som royale. Når parret selv har valgt at fratræde kongehuset, så mener dronningen og flere højtstående embedsmænd ikke, at det er holdbart at de kan benytte ordet 'Royal' i markedsføringen af dem selv.
Der er allerede brugt mange ressourcer på at opbygge brandet 'Sussex Royal'. Der er bl.a. opbygget en dyr hjemmeside, der skal supplere parrets meget populære Instagram-konto. Ligeledes har de forsøgt at varemærkeregistrere navnet for en række andre aktiviteter heriblandt tøj, bøger og undervisningsmateriale.
De to populære skikkelser har ligeledes taget skridt i retningen af at starte en velgørenhedsorganisation med samme navn. Nu er de blevet tvunget til at finde et nyt navn og pengene, der er brugt til at amrkedsføre det tidligere varemærke må anses som værende tabte.
Der er ingen officielle udmeldinger, men kilder tæt på kongehuset har fortalt, at Harry og Meghan har accepteret, at de med den nye situation i betragtning ikke kan forvente at varemærket kan benyttes i den fremtidige markedsføring af parret.
11,2 millioner følger forlades på Instagram
Selvom udviklingen i sagen selvfølgelig er et skridt tilbage for det celebre par, så har de stadig en god platform at fortsætte deres videre arbejde på.
En del af aftalen betyder med stor sandsynlighed, at parrets fælles Instagram-konto, der har 11,2 millioner følgere (det samme som Harry og Meghan ca. har på deres respektive konti), forlades og fremadrettet ikke kan benyttes til fælles aktiviteter.
Arbejdet med Succes Royal som et brand har varet cirka et år. Om der kommer et nyt brand fra de to populære tidligere royale er endnu uvist.