De fleste danskere husker Andy Warhols berømte kunstværk med Campbell’s suppe blev skabt i 1962. Det er en af de mest kendte værker fra hans serie med hverdagsting.
Warhols "Campbell's Soup Cans" består af 32 separate malerier, der hver især viser en af de forskellige smagsvarianter af Campbell's suppe, som på det tidspunkt var tilgængelige. Dette værk er kendt for sin enkle, men effektive gengivelse af et ikonisk amerikansk produkt og er en central del af popkunstbevægelsen.
Men efter 155 år som et kendt navn inden for konservesindustrien har Campbell Soup gennemgået en omfattende rebranding, ifølge El Economista.
Mere End Bare Suppe
Virksomheden vil nu blive kendt som "The Campbell’s Company," en ændring der har til formål at udvide dens produktudbud ud over de ikoniske supper til en bredere vifte af pakkede fødevarer, såsom sauce på glas og snacks.
CEO Mark Clouse annoncerede ændringen under et nyligt investor-møde og oplyste, at Campbell’s nu fokuserer på 16 ledende mærker inden for måltider, drikkevarer og snacks.
Disse mærker omfatter Goldfish-kiks, V8-juicer og Prego-saucer. Clouse understregede, at virksomheden er “meget mere end bare suppe,” en holdning der afspejler Campbell’s intention om at diversificere og erobre et større marked.
En kerne i forretningen
Selvom supper fortsat er en kerne del af forretningen, forventes snacks som Goldfish at blive nøglefaktorer i væksten, idet virksomheden forudser, at dette mærke vil blive deres største inden 2027.
Campbell Soup blev grundlagt i 1869 af Joseph Campbell og Abraham Anderson i Camden, New Jersey, og blev den første virksomhed til at sælge konserves-suppe. Det røde og hvide Campbell's-label blev yderligere populariseret, da det blev berømt fremhævet i Andy Warhols kunstværker, hvilket cementerede dets plads i popkulturhistorien.