Hun tjener styrtende. Jade, som driver en profil ved navn @captured.by.jade på det sociale medie TikTok. Hun afslørede i en video på det sociale medie, hvordan din iPhone-kamerarulle kan hjælpe dig med at tjene over 130.000 kroner om måneden.
"Din uorganiserede kamerarulle kan hjælpe dig med at tjene tusindvis af dollars i passiv indkomst," afslørede Jade i en video, der er blevet populær, ifølge New York Post.
I den 44 sekunder lange video forklarede den studerende, hvordan hun solgte sine personlige billeder til virksomheder, der leder efter såkaldte stock-billeder, og dermed tjente nemme penge.
"Virksomheder søger altid dette organiske indhold til markedsføring eller reklame. Endda iPhone-fotos," lød det fra hende i videoen.
Jade bekræftede, at folk, der ønsker at komme ind i denne branche, ikke behøver et 'fint kamera' eller 'dyrt udstyr' for at indsende deres spontane fotos. Hendes 'snydekode' fik mange af hendes følgere til at overveje stockfotografi som en sidebeskæftigelse.
"Jeg har 167.000 fotos på min telefon," lød det fra en seer, der tilsyneladende har nok af billeder at sælge ud af.
"75% af de 15.000 fotos i min kamerarulle er screenshots. De andre 25% er mine hunde, der fjoller," skrev en anden.
"Jeg har bestemt brug for hjælp til at betale studielån. Jeg værdsætter dine opslag så meget, og jeg vil prøve at forfølge dette," skrev en tredje person i en kommentar.
Jade bemærkede også, at hun foretrækker at bruge Shutterstock og Adobe Stock til at sælge sine fotos. Hun sagde også, at det normalt er gratis at indsende dine billeder på de fleste hjemmesider, hvor du kan sælge stockfotografi.
"Behøver mere information. Vær venlig at dele mere," lød det fra en bruger.
I en opfølgende video gik Jade i dybden med, hvor mange penge hun tjener på at sælge denne type billeder på nettet og hendes proces.
Jades mest solgte foto er en naturskøn udsigt i Monterey i Californien. Det er blevet downloadet over 4.000 gange og har indbragt over 26.000 dollars i løbet af de sidste to år, hvilket svarer til cirka 173.000 kroner.
"Selvom det var et smukt billede, var det virkelig nøgleords- og tagging-strategien, der fik dette foto til at sælge," indrømmede hun.
Hun har hævdet, at hun bruger 20 minutter på at foretage redigeringer af billederne, udvikle strategisk nøgleordsoptimering og tagging. Hendes billeder er hovedsageligt rejse- og naturskønne fotos. Hun nævnte dog også en række andre nicher, der også klarer sig godt.
Hun har kurateret en serie af videoer og en håndbog, der lærer hendes følgere, hvordan de kan drage fordel af stockfotografi.
"Når jeg fortæller dig, at jeg aldrig har købt noget så hurtigt i mit liv. Jeg har en masse rejse- og hotelbilleder. Det ville være perfekt! Jeg sidder på en guldmine," skrev en person.
"Jeg tager billeder hele tiden og har smukke nogle. Jeg må gøre dette," kommenterede en anden.