Kunde raser efter at have betalt 75 kroner for meget: Her er ALDIs overraskende forklaring

Af: Thea Andersen

|

14/12/2023

Udland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
ALDI kom med en overraskende forklaring.

Lige nu læser andre også

En ALDI-kunde fra Hamburg påstod at have opdaget en fejl på sin bon, hvor der kassen havde opkrævet ham ti euro mere end, hvad han skulle have betalt.

Efter at have opdaget fejlen, valgte kunden at dele sin oplevelse på Facebook og opfordrede andre til at gennemgå deres bonner nøje.

Det skriver tyske medie Merkur, der har set opslaget og kan bekræfte, at der er tale om en fejl på ti euro, hvilket svarer til knap 75 danske kroner. Den samlede sum var angivet til 66,26 euro, men når man lægger varerne sammen, løber det kun op i 56,26 euro.

Umiddelbart kunne det synes som en kasse- eller systemfejl, men efter at have kontaktet ALDI Nord, har Merkur modtaget en overraskende forklaring.

Ifølge en talsperson fra ALDI skyldtes fejlen ikke kasseproblemer, men derimod en trykfejl på bonen.

"Tallene på bonen blev sammenlignet med vores system, og vi bemærkede, at tallet '1' i prisen for det første produkt, Lenor Flüssigwaschmittel, tilsyneladende ikke var korrekt trykt," forklarede talspersonen og tilføjede:

"Produktet koster 14,99 euro, ikke 4,99 euro, som det fremgik på bonen."

Talspersonen linkede endda til ALDIs hjemmeside, der bekræftede prisen på 14,99 euro.

Dermed havde kunden ikke betalt for meget; der manglede ganske enkelt et ettal i prisen på det pågældende produkt.

"Vi beklager forvirringen. Hvis kunden har yderligere spørgsmål, er vores kundeservice tilgængelig (kundendialog@aldi-nord.de)," tilføjede talspersonen fra ALDI.

Anbefalet til dig