En ældre kunde hos supermarkedskæden ALDI er ikke tilfreds med, at der er blevet indført selvbetjeningskasser, der ikke tager imod kontanter.
Det har 'skuffet' hende, at der kun er mulighed for at betale med betalingskort.
Supermarkedskæden har sluttet sig til flere andre supermarkeder verden over, der har indført selvbetjeningskasser i deres butikker. Dermed kan kunde, der har mod på det, klare scanning og betaling på egen hånd.
Blandt andet har de indført det i en række forretninger i Australien, hvor den utilfredse kunde kommer fra. Selvom det er blevet taget godt imod af mange, er det ikke tilfælde for alle.
Det har en kvinde i 70'erne gjort klart i et opslag, hun har delt på de sociale medier. I dette opslag klager hun over, at de nye selvbetjeningskasser kun tager imod betalingskort, og dermed ikke kontanter.
"Jeg elsker Aldi, men i dag blev jeg meget skuffet. Vores lokale Aldi har lige installeret selvbetjeningskasser, som jeg med glæde vil bruge," skriver hun på Facebook ifølge Daily Star.
"Jeg ankom forberedt, men den tager kun imod kort - ikke kontanter. Kom nu, ALDI - det er aldersdiskrimination. Jeg er 70+ og bruger kontanter. Det samme gør det meste af min generation. Det er ikke tit, jeg bliver skuffet over ALDI."
Til trods for, at kontanter kun bruges til omtrent 10 procent af alle transaktioner verden over, er der alligevel mange af den ældre generation, der foretrækker at bruge kontanter.
Men ALDI har dog valgt at tage skridtet videre, end mange andre supermarkedskæder. De har nemlig besluttet at indføre selvbetjeningskasser, der er kontantløse, hvorfor kortbetaling er den eneste mulighed.
Selvom den ældre kvinde fik støtte fra mange, var det dog ikke alle, der er erklærede sig enige i, at fejlen ligger hos ALDI.
"Betalingskort har eksisteret siden begyndelsen af 80'erne," har en person skrevet som svar på hendes opslag.
"En persons manglende evne til at bruge et betalingskort skyldes ikke mangel på tilgængelighed. Det er et valg."
"Mange har formået at omfavne smartphones, tablets og computere, så de kan få adgang til fællesskaber som dette for at indgive klager over dagligvarebutikker."
"Jeg er sikker på, at der ikke er langt til at kunne indsætte et plastikkort og skrive en firecifret pinkode."
Daily Mail har været i kontakt med ALDI, der fortæller, at de har besluttet at gøre selvbetjeningskasserne kontantløse for at 'maksimere effektiviteten'.
"Selvbetjeningskasser er en hurtig og bekvem måde for kunder at handle på, og alle ALDI-selvbetjeningskasser tager kun imod betalingskort for at maksimere effektiviteten," lød det.
"Hvis en kunde foretrækker at bruge kontanter, er vores almindelige kasser altid tilgængelige."