En 50-årige turist fra Japan ved navn Junko Shinba blev konfronteret med en ubehagelig overraskelse under sit besøg på den populære restaurant Seafood Paradise i Singapore.
Efter et overdådig måltid oplevede hun, at regningen var langt højere end forventet, og episoden udviklede sig til en kontroversiel affære, som har efterladt både restauranten og den misfornøjede gæst skuffede, skriver AsiaOne ifølge DinSide.
Det hele begyndte i august, da Junko og hendes venner besluttede sig for at besøge Seafood Paradise, der er kendt for sine lækre krabbemenuer.
Tjeneren anbefalede restaurantens signaturret, og uden at ane, hvad der ventede dem, bestilte vennegruppen retten. På regningen, der senere blev præsenteret for dem, stod der nemlig, at bare den ret beløb sig i svimlende 938 Singapore-dollars, svarende til cirka 4800 danske kroner.
"Vi var helt målløse, da det gik op for os, at et måltid til fire personer kostede så meget," udtalte Shinba til avisen AsiaOne.
Det viste sig, at prisen på cirka 140 danske kroner var per 100 gram - en detalje, som Shinba og hendes venner hævder, de ikke blev informeret om.
Da maden ankom til bordet, blev vennegruppen præsenteret for en gigantisk krabbe på 3,5 kilogram, som blev tilberedt kun til dem.
Ifølge Shinba havde restauranten ikke informeret dem om, at de ville få en hel krabbe. Normalt serveres krabber i mindre portioner på restauranter, hvilket efterlod dem med en overflod af mad og en regning, de ikke havde forventet.
"Personalet lod endda gæsterne se krabben, inden den blev tilberedt, for at undgå misforståelser," påstår en talsperson fra restauranten. Men dette forhindrede tilsyneladende ikke misforståelsen mellem restauranten og gæsterne.
Da regningen blev lagt frem på bordet, nægtede Shinba at betale den og ringede i stedet til politiet og Singapores turistkontor for at rapportere episoden.
Politiet blev tilkaldt, og det endte med, at restauranten gav gæsterne en rabat på 107 Singapore dollars, svarende til omkring 550 danske kroner.
I en ny udtalelse fra den 20. september har Seafood Paradise beklaget situationen, men også givet udtryk for deres forundring over gæsternes påstande.
Restauranten insisterer på, at prisen pr. hundrede gram var klart oplyst, og at de gjorde alt, hvad de kunne, for at undgå misforståelser.