Kvinde købte røget laks i Lidl: Så gør hun frygtelig opdagelse

Af: Lucas Andreas

|

23/01/2024

Udland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En kvinde blev noget chokeret, da hun kiggede nærmere på den pakke laks, hun netop havde købt i Lidl.

Lige nu læser andre også

I bestræbelsen på at spare penge intensiverer mange forbrugere jagten på det bedste tilbud og det billigste supermarked. Konstant på udkig efter rabatter og specialtilbud, navigerer folk gennem supermarkeder for at optimere deres forbrug og maksimere værdien de penge, de bruger.

Det er dog værd at være opmærksom på, hvilken vare det er man køber på tilbud.

Historien om Françoise kunne være en oplevelse, der ramte os alle, uden at vi nødvendigvis ville have opdaget det. Under en indkøbstur hos Lidl gjorde hun en foruroligende opdagelse på emballagen af røget laks, hvilket førte hende til at kontakte forbrugerorganisationen "60 millions de consommateurs". Her deler hun sin historie om det overraskende forløb.

Det skriver lasemainedecastres

I jagten på besparelser vælger mange franskmænd Lidl som deres foretrukne indkøbssted. Især under årets afslutning fylder trofaste kunder deres indkøbskurve med uundværlige delikatesser som chokolade, foie gras og røget laks for at skabe en hyggelig atmosfære ved jul og nytår. Françoise, en ihærdig besparelsesjæger hos Lidl, har ofte valgt tilbud på røget laks. Hendes seneste indkøbsoplevelse hos Lidl tog dog en overraskende drejning.

Efter at have fået fat i pakken med røget laks, bemærkede vores forbruger med forfærdelse etiketten "produit décongelé" (optøet produkt, red). Dette udløste straks spekulationer om, hvorvidt andre, der havde købt samme produkt i en anden afdeling, også stod over for denne bekymrende påskrift. Yderligere forvirring opstod, da Lidl's tilbudsavis viste et billede af produktet, nu omtalt som røget laks, som 'produit frais' (Friskt produkt, red), afslørede Françoise i sit vidnesbyrd til "60 Millions de consommateurs". Et ubesvaret spørgsmål hænger i luften: Er denne røgede laks en frisk opdagelse eller en optøet frostenhed?

Den journalistiske skarpsindighed hos "60 Millions de consommateurs" har sat gang i en omfattende undersøgelse med krav om afklaring fra Lidl Frankrig. "Vi vil gerne udtrykke vores dybe beklagelse, da etiketten 'produit frais' er fejlagtigt kommet med i vores brochure. Vi opfordrer købere til at være opmærksomme på pålidelige og tydeligt trykte oplysninger på emballagen, der klart angiver, at denne laks er 'décongelé' (optøet)," udtaler Lidl, den tyske discountkædes mestre.

Anbefalet til dig