En ung kvinde blev chokeret, da hun opdagede, hvor meget hun var blevet snydt af en mekaniker, efter hun havde talt i telefon med sin far.
Maddy Guest fra Sydney fortalte, at hun fik en lang liste med dele og reparationer, som hendes bil angiveligt havde brug for, efter at have afleveret den hos en lokal mekaniker.
Overvældet af den omfattende og dyre liste over reparationer, ringede Maddy - der indrømmer, at hun ikke ved meget om biler - til sin far, der er mekaniker, for at føre hans mening om det.
Hendes far fortalte hende, at hun var blevet overserviceret, og derfor havde betalt for en række reparationer, der slet ikke var nødvendige.
"Jeg tror, jeg blev overopkrævet, fordi jeg tydeligvis ikke havde nogen anelse," sagde hun til Yahoo.
"Måske gjorde manden bare sit arbejde ved at lægge alle mulighederne på bordet, men jeg ville helt sikkert have sat pris på en yderligere forklaring på, hvor nødvendige visse reparationer var, og hvor meget de ville koste mig."
Hun udtrykte skuffelse over ikke at kunne stole på det professionelle råd, man får fra visse mekanikere. Det er især noget, der vægtes højt af en person som Maddy, der ikke selv har den store viden om biler og mekanik.
"Efter at have talt med min far følte jeg bestemt ikke tillid til personen, jeg handlede med," sagde hun.
Maddy bad derefter mekanikeren om at fjerne alle de punkter, der ikke var nødvendige at reparere med det samme. Hun afslørede, at hun endte med at spare 690 dollars som et resultat af dette.
Sidste måned tilstod en mekaniker at overfakturerer kunder med op til 50 procent, hvis han mente, at de vidste lidt om biler. Han hævdede ifølge Daily Mail, at hvis ikke han gjorde dette, ville forretningen ikke være bæredygtig.
Nathan kom med den chokerende indrømmelse, mens han talte anonymt på radioprogrammet 101.9 The Fox Melbourne.
Værterne Fifi, Fev og Nick bad mekanikere ringe ind og diskutere emnet, efter at de havde set en TikTok-video om en ung kvinde, der græd over at være blevet opkrævet et alt for højt beløb.
Alice Bleathman fortalte, at hun havde besøgt to mekanikere for at få sin varevogn repareret og var endt med at græde, da hun følte, at de opkrævede hende ekstra og leverede dårlig service.
"Jeg hader nogle gange at være en kvinde," sagde hun med tårer løbende ned ad kinderne.
"Jeg ved, at så mange andre kvinder kæmper med dette. Men det er som om, de udnytter dig, fordi du er kvinde."
Nathan afslørede, at han ofte oppuster sine regninger - og forsøgte at retfærdiggøre det faktum, at han faktisk tjener ekstra penge på kunder, der ikke vidste bedre.
"Det har stået på, siden jeg var lærling. Jeg var ikke enig i det, da jeg var lærling, men nu, hvor jeg har min egen forretning og med leveomkostninger, husleje osv., er man nødt til det. Man kan ikke klare sig uden," sagde han.