McDonald's afslører nu flere detaljer om deres længe ventede café-koncept, CosMc's, der ser ud til at være en direkte konkurrent til Starbucks. Konceptet blev antydet i sommers. CEO Chris Kempczinski har nu præsenteret yderligere informationer under et arrangement afholdt for kædens investorer. Det skriver mediet CNN Business.
CosMc's, opkaldt efter en af de mere ukendte McDonald's karakter, er beskrevet som et mindre koncept inden for McDonald's DNA, men sit eget unikke touch. Kempczinski introducerede konceptet med en Steve Jobs-lignende tilgang og spurgte, "Hvad ville der ske, hvis en McDonald's karakter fra 1980'erne, delvis alien, delvis surfer, delvis robot, åbnede en restaurant i 2023?" Svaret er, at denne robot-surfer-alien ville åbne en Starbucks-rival ved navn CosMc's med endnu mere luksuriøse drikkevarer.
Med sit nye koncept vil kæden tilbyde drikkevarer som churro frappe, s'mores cold brew og chai frappe burst, samt tilpasselige varianter. McDonald's ser ud til at tage ved lære af Starbucks' succes med fokus på kolde, søde drikkevarer, der kan tilpasses i smag.
Selvom Kempczinski pointere at CosMc's stadig kun er i testfasen, åbner den første café senere denne uge i Bollinbrook, Illinois. Derudover forventes der at åbne ni CosMc’s mere i første halvdel af næste år i Texas.