En mor fra Liverpool blev overrasket, da hun blev opkrævet 115£ for en flaske Prosecco til 7€ under en flyrejse med Ryanair.
Dawn sendte klager til flyselskabet i 18 måneder for at få pengene tilbage, før hun indså sin fejltagelse.
"Jeg plejer ikke at købe noget på flyrejser, men et par, der sad ved siden af mig, havde købt flasken, og den var ret smuk og lille," siger Dawn til købet af flasken, hvorefter hun tilføjer:
"Så jeg kaldte dem over, så jeg kunne købe den som en gave til min kæreste. Jeg tænkte ikke over det. Jeg ville gerne betale med kontanter, men de sagde, at de kun tog imod kort, så jeg satte mit kort ind og betalte."
Foto: Privat
Hun kom hjem seks dage senere og så, hun var blevet opkrævet 115£.
"Jeg kontaktede min bank og bad dem om at refundere pengene. De sagde, at jeg skulle fremlægge beviser, så jeg sendte dem alle papirerne og billeder af mig fra rejsen."
Dawn har gjort mange forsøg i løbet af de sidste 18 måneder på at få pengene tilbage, men hun siger, at hun har haft svært ved at få svar fra Ryanairs kundeservice.
"Når man ringer til dem, taler man ikke med dem."
"Det automatiserede telefonsystem giver ingen mulighed for at tale med en menneskelig repræsentant, men sender dig i stedet gennem en række automatiserede beskeder."
Hun fortæller, at deres chatbot-tjeneste ikke er bedre, idet den kun giver mulighed for at stille et spørgsmål, som vil blive besvaret af et forprogrammeret svar.
Foto: Privat
Men nu har hun fundet ud af den reelle karakter af gebyret på 115£ .
Ifølge Liverpool ECHO var de 115£ i virkeligheden for en returrejse, som hun bestilte fra Faro til Manchester seks dage senere.
Dawn forklarede, at betalingen for flasken ikke var kommet frem på hendes kontoudtog, hvilket var årsag til hendes forvirring.
Hun har nu fundet ud af, at det sandsynligvis betød, at hun fik flasken gratis, da kortmaskinerne på flyet var defekte.