Par efterlod deres bil ved parkeringsfirma i lufthavnen: Fik et chok da de kom hjem fra ferie

Af: Thea Andersen

|

21/07/2023

Udland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Vince Aufiero og hans kone fik sig noget af et chok, da de vendte retur til deres bil efter en romantisk ferie.

Lige nu læser andre også

En romantisk ferie i Syditaliens største by, Napoli, endte i et sand mareridt for Vince Aufiero og hans kone, da de vendte retur til Gatwick Lufthavn. Parret fik sig en ubehagelig overraskelse, da de opdagede, at deres bil tilsyneladende havde været involveret i en ulykke, og bilnøglerne lå efterladt uden for køretøjet.

Vince Aufiero havde fået en overraskelsestur til Napoli som en fødselsdagsgave, da han fyldte 30 år. Men den ellers perfekte tur fik en brat afslutning, da parret vendte retur til Gatwick Lufthavn og stod over for alvorlige problemer med det parkeringsfirma, de havde betalt for.

Efter mere end en times venten i parkeringshuset lykkedes det dem endelig at spore den grå Audi. Desværre opdagede de en stor bule og adskillige ridser på lakken. Desuden var bilnøglerne også blevet efterladt oven på forhjulet, hvor de lå frit tilgængelige for enhver, der måtte have været gået forbi bilen.

Det skriver Mirror.

Nu søger Vince en refusion og en undskyldning fra My Parking Limited, der - ikke overraskende - kun har én stjerne på Trust Pilot. De er blevet beskyldt for at køre flere hundrede kilometer i andre kunders biler og er blevet omtalt som 'røverfirmaer' af Gatwick Lufthavn.

"Jeg kan ikke tro, at et firma som det i Gatwick Lufthavn eksisterer. Det forbløffer mig," fortalte Vince til Mirror.

"Da min kone så skaden, sagde hun 'Åh gud!' En del af kofangeren hang løs. Bilen var fuld af skrammer. Det lignede, de havde ramt en mur," tilføjede han.

Parret begyndte at blive mistænksomme, da de ikke kunne få fat i selskabet. Efter noget tid tog de endelig telefonen og de fik aftalt et mødested, men allerede ved ankomsten begyndte alarmklokkerne at ringe.

"Da vi ankom, begyndte alarmklokkerne at ringe. Der stod en lille plastikstol i parkeringshuset med en fyr i en grå træningsdragt, hætte trukket op over hovedet og en ærmeløs refleksvest på. Han bad om £5, svarende til knap 50 danske kroner, for at komme ud af parkeringshuset, og det var det. Han viste os slet ingenting i form af ID," fortalte Vince.

Tre dage senere, efter at have givet firmaet besked om deres forestående oplevelse, vendte de tilbage til samme parkeringsplads. Men denne gang var der ingen, og en række andre kunder så også forvirrede ud.

Vince påstår, at han har sendt billeder og videoer af skaden til firmaet og har ringet til dem flere gange, men han har kun fået besked om at vente 21 dage på et ordentligt svar.

Han hævder, at firmaet har forårsaget skader for tusindvis af kroner på deres bil, som er mere end £30.000, hvilket svarer til cirka 258.000 danske kroner, værd og var i fejlfri stand før.

En talsperson for Gatwick Lufthavn fortalte Mirror, at de ikke har "nogen forbindelse til disse røveriske 'meet and greet'-parkeringsselskaber, selvom mange af dem har 'Gatwick' i deres firmanavn."

"Juridisk set kan røveriske virksomheder operere i lufthavnen, så længe de ikke bryder vores regler."

De opfordrede også passagererne til at "være opmærksomme, når de booker gennem tredjepart-operatører" og tjekke, om firmaerne ting som:

  • Positive anmeldelser på Trustpilot eller andre troværdige anmeldelsessider

  • Fuld og tydelig kontakt information - ikke kun et mobiltelefonnummer - på virksomhedens hjemmeside

  • Virksomhedens registreringsnummer, momsnummer og adresse(r) på deres hjemmeside

Anbefalet til dig