Passager havde 'uheld' ombord på easyJet-fly: Over 100 passagerer strandede i udlandet

Udland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En passager ombord på et easyJet-fly havde et 'uheld', der gjorde, at mere end 100 passagerer strandede i udlandet.

Lige nu læser andre også

En lang række passagerer, der skulle være fløjet hjem fra ferie med easyJet, blev efterladt i udlandet. Det skyldes, at flyselskabet var nødt til at aflyse flyet, fordi en passager havde 'efterladt afføring på toiletgulvet'.

Piloten på det aflyste fly, der skulle være fløjet fra Tenerife til London, måtte overbringe den ulækre besked til passagererne ombord på flyet.

I denne forbindelse forklarede han, at de skulle 'organisere hotelophold' til natten, da flyet ikke ville lette. Det var oprindeligt meningen, at flyet skulle være lettet kl. 20.05, men sådan gik det ikke.

Ifølge Daily Star er et klip af hændelsen siden dukket op på nettet, hvor man kan høre piloten sige: "... temmelig ulækkert at efterlade afføring på det forreste toilet, så nu skal vi overnatte her. Vi skal have alle ud nu. Og få organiseret hotel. Vi flyver tilbage i morgen tidlig."

De strandede passagerer kunne gå ombord på et fly kl. 15.00 den næste dag. Desværre viste det sig, at easyJet 'ikke var i stand til at finde hotelværelser i området' til alle passagerer, ifølge en meddelelse på deres hjemmeside.

"På grund af ekstrem stor efterspørgsel kan vi desværre ikke finde hotelværelser i området. Hvis du har brug for et hotelværelse og er i stand til at arrangere det selv, refunderer vi prisen for et værelse til rimelig pris, måltider samt rejseomkostninger til og fra dit hotel," skrev easyJet.

"I dette tilfælde beder vi dig om at søge efter et hotel, der har omkring tre stjerner eller tilsvarende."

Selvom easyJet forsøgte at hjælpe de strandede passagerer, var der ikke ligefrem glæde at spore hos dem. Derimod var der flere, der brugte det sociale medie X til at beklage sig over situationen.

"Virkelig godt klaret af easyJet at forsinke flyveturen 3,5 timer uden kommunikation og derefter beslutte at aflyse det helt, fordi nogen har lagt en l**t på toiletgulvet. Jeg kunne bogstaveligt ikke finde på det her," skrev en bruger.

"Så vi har fået den årsag, at et toiletgulv var fyldt med l**t som grund af en aflyst flyvning?! easyJet dette er uacceptabelt! Jeres kundeservice er forfærdelig. 100-vis af passagerer er nu strandet i lufthavnsterminalen! Gør det noget," skrev en anden.

Efterfølgende har easyJet udsendt en pressemeddelelse om situationen. Heri hævder de, at de gjorde alt for at minimere besværet for de strandede passagerer.

"easyJet kan bekræfte, at flyet EZY8054 fra Tenerife til London Gatwick i går aftes blev forsinket natten over, da der var brug for yderligere rengøring," lyder det fra en talsmand for flyselskabet.

"Vi gjorde alt for at minimere besværet for vores kunder, og vi sørgede for hotelophold og måltider. Sikkerhed og velvære for vores kunder og besætning er easyJets højeste prioritet, og mens dette var uden for vores kontrol, vil vi gerne undskylde over for kunderne for ulejligheden."

Anbefalet til dig