PostNord-kunder rammes af ny bølge: Nu melder fragtfirmaet ud

Udland
Foto: Wikimedia Commons
Nu melder PostNord ud.

Lige nu læser andre også

Det har været et problem hele året, og nu står Postnords kunder står igen overfor en fup-SMS’er.

Problemet er ikke kun en belastning for kunderne, men også en trussel mod virksomhedens omdømme, hvorfor fænomenet har skabt bekymring hos Postnords ledelse.

Svindlere finder konstant nye metoder til at narre folk, og SMS’er med falske links er en af de mest anvendte metoder i nyere tid.

Disse beskeder lokker modtagerne til at klikke på links, der kan føre til økonomiske tab, og nu er truslen blevet så stor, at Postnord selv melder ud:

"Det er meget svært. Dels er det vores brand, der bliver brugt, og det er en forbrydelse i sig selv. Det alvorligste er dog alle vores kunder, alle modtagere, som bliver ramt og i nogle tilfælde snydt for penge," siger Postnords pressechef, Henrik Ishihara.

Sådan skriver mediet Marcus Oscarsson.

Direkte opråb til kunderne

Pressechefen har tilmed udsendt en klar besked til alle Postnords kunder, der lyder på, at de skal være meget opmærksomme på fupbeskeder:

"Når vi sender beskeder ud, er det altid med et link til enten Postnord.se eller Postnord.com. Hvis det er et hvilket som helst andet link, er det fupnummer, og så skal du bare slette det," siger han.

Det er langt fra første gang, at Postnord har følt sig nødsaget til at advare mod svindel. De har for eksempel advaret danskerne via appen 'Mit digitale selvforsvar' flere gange.

Den bedste måde, at beskytte sig selv på, er altid at være opmærksom. Henrik Ishihara påpeger, at man aldrig skal klikke på links, hvis man er i tvivl om, hvorvidt de fører til falske sider eller ej.

Den omtalte svindel-trend gør det nødvendigt for offentligheden at være ekstra forsigtige. Ved at være bevidst om de farer, der lurer i falske beskeder, kan man undgå at blive offer for diverse svindelnumre.

Anbefalet til dig