Pristjek i Rema 1000, Meny m.fl. afslører: Store prisforskelle på Softlan-skyllemiddel

Af: Thea Andersen

|

18/10/2023

Udland
Foto: YouTube
Foto: YouTube
Et nyligt pristjek afslører store prisforskelle på Softlan-skyllemiddel.

Lige nu læser andre også

Det er tilsyneladende ikke ligegyldigt, hvilken variant og butik man vælger, når man er løbet tør for skyllemiddel og skal have nyt i Norge.

Der er nemlig store prisforskelle på de forskellige varianter af Softlan, der er markedsledende inden for skyllemiddel over hele verden.

Det oplyser den norske avis DinSide.

DinSide har besøgt fire forskellige butikker, Kiwi, Rema 1000, Meny og Spar, for at tjekke priserne på de fire følgende Softlan-varianter, som alle indeholder 1 liter:

  • Softlan Apple & Pear Blossom

  • Softlan Outdoor Fresh

  • Softlan Dream Of Freshness

  • Softlan Vanilla & Orchid

Til trods for at de alle indeholder lige meget skyllemiddel, er der store forskelle på priserne i de forskellige butikker.

De første to varianter, Softlan 'Apple & Pear Blossom' og 'Outdoor Fresh', kan begge findes hos Kiwi, Rema 1000 og Meny til en pris på 26,90 NOK, svarende til cirka 17 danske kroner.

I Spar er de dog en tand dyrere. Her koster de samme varianter Softlan-skyllemiddel henholdsvis 34,90 NOK og 29,90 NOK.

Den største prisforskel er dog på de to sidste varianter, Softlan 'Dream Of Freshness' og 'Vanilla & Orchid'. Hverken Kiwi eller Rema 1000 har disse varianter på hylderne, men de kan findes hos Meny og Spar.

Hos Meny tager de 42,90 NOK (omkring 28 danske kroner) for Softlan 'Vanilje & Orkidé', mens den samme variant koster 44,90 NOK, svarende til 29 danske kroner, i Spar.

Prisen for Softlan 'Dream Of Freshness' hos Meny er 44,90 NOK.

Men hvorfor er der sådanne store prisforskelle på de forskellige varianter, der er fra samme mærke og indeholder samme mængde?

DinSide har kontaktet til Spar og Meny for at få en forklaring på disse prisforskelle, og Anna Kappler, der er kommunikationsrådgiver i Spar, forklarer således:

"To af varianterne er under hårdt prispres og sælges i dag til en langt lavere pris end normalt."

Nina Horn Hynne, kommunikationschef i Meny, understreger, at dagligvarepriserne konstant ændrer sig på grund af den hårde priskonkurrence på markedet. Hun påpeger, at visse varer kan ende med kunstigt lave priser, som det er tilfældet med de to Softlan-varianter til 26,90 kroner, hvor Meny nu har matchet den lave pris.

Anbefalet til dig