En række større europæiske byer har allerede gjort det, og nu følger endnu en storby trop.
I den hollandske hovedstad, Amsterdam, bliver hastighedsgrænsen sænket til 30 kilometer i timen i stort set alle gader, hvilket er noget af en nedgang fra de nuværende 50 kilometer i timen.
De indfører det nye tiltag for at forbedre trafiksikkerheden.
Den maleriske by, der er berømt for sine kanaler og cykelvenlige infrastruktur, har arbejdet på at afbalancere effekten af sin voksende befolkning og turisme på dens begrænsede plads.
Amsterdam har i år taget konkrete skridt for at gøre sine kvarterer mere beboelige, skriver Bloomberg - og det her er et af dem.
Den flere måneder lange indsats for at få indført tiltaget med hastigheder stammer fra samtaler med Amsterdams indbyggere, der påpeger, at to tredjedele mener, at trafikken i deres kvarter er usikker.
Mens der i gennemsnit sker mere end tre alvorlige ulykker om dagen i byen, kan den nye hastighedsgrænse reducere sådanne hændelser med op til 30 procent, lyder det.
Kommunen hævder, at den lavere hastighedsgrænse vil halvere trafikstøjen og give chauffører mere tid til at behandle information og reagere på uventede situationer.
Omkring 4.500 nye trafikskilte er allerede blevet installeret for at lette overgangen. Offentlig transport som sporvogne og busser vil fortsat køre med hurtigere hastigheder på 50 kilometer i timen, da de bruger dedikerede spor.
Byens beslutning om at reducere hastighedsgrænserne blev dårligt modtaget af flere lokale.
Amsterdam følger byer som Bruxelles, Paris og Madrid, der har reduceret vejhastigheder i de senere år. Kommunen har også udtalt, at trafiklys vil blive justeret for bedre trafikstrøm.